Učitelj

448

Има још један начин којим би се у један мах обу-_ хватио цео округ. Нпр. на овај начин:

Друштво би у једној окружној вароши позвало све учитеље и учитељице и предложило им. да свака учитељица код своје куће преко целе године прима сваки дан по две девојке из свога села и при кувању свога ручка, _ при чишћењу и кречењу свога дома обучава и њих томе раду. Наравно за тај рад учитељицама би се годишње. или месечно хонорисао рад с тим да на крају године одржи се испит а друштво би водило контролу целе године. "Ми учитељи и навикли смо на контроле. На тај начин би имале користи и девојке и учитељице. А ја мислим да би се таквог рада примиле све од реда а учитељи би иху раду помагали наравно за хонорар, јер једном учитељи треба да престану са бесплатним радовима. Тај би посао био бољи и лакши од продужних школа а народ би имао

веће користи.

4. Поред свега тога што сам у те три тачке казала било би главно и најглавније: да друштво чешће тј. врло често обилази и води контролу над тим школама и онда му не би требало да има испит на крају курса, он би правио испит кад год дође тј. он неби испитивао него би. присуствовао кувању и раду ученица. А ако је баш потребан испит, та се форма може испунити али бар са уверењем да ће успеха бити.

Ја тако мислим да би било боље, јер поред тога што сам у самој школи видела неуспех гледајући расипање у ветар ја сам и сад после испита распитавала родитеље како · су задовољни са својом девојком и њеним радом. Многи да ме не би увредили одговарале су „па добро“ а многи су _ отворено говорили да су узалуд ишле и дангубиле јер ништа нису научиле. „Ти си г-ђо нама говорила да ће их та жена научити да од једног пилета науче да скувају два укусна јела а оне су у школи дневно клали по 5 ко-