Učitelj

536 У чи ТЕ Љ

(тако се зове Сретенов отац) са 5 својих синова. То јетакође био један дирљив тренутак за све присутне. Радивоје тиме је добио највећу награду и он је пресрећан што има тако добру децу. — Овде је згодно, да се напомене једна анегдота славног. нашег филозофа Доситија Обрадовића:

Њега је једном приликом запитао један човек: од кога је племена н рода, т.ј. да ли је од племићске или паорске крви 2“

— Доситије му је одговорио: „То све од мене зависи од какве сам крви.“

„Како то“, запитао га је овај поново.

„Ето како. — Ако сам ја поштен, ваљан и вредан и ако уживам поштовање од својих суграђана, онда сам ја од велике и знатне фамилије, па и ако она није чувена и знатна. Напротив, ако сам рђав човек, лен и нерадник и ако не уживам поштовање код људи, онда сам од мале фамилије, па и ако је она чувена, била, јер сам својим нередним и неупутним радом, унизио достојанство својих старих“.

Чувши овај мудру философију овог славног човека, примио је к срцу и по њој се управљао, да очува образ својих предака.

Тако су и ова два просветна радника сачували образ и понос својих старих

Да завршим.

Благо месту, благо околини где су свештеник и учитељ у слози и љубави. У томе месту мора бити напретка у свакоме послу. А где су ови главни чиниоци и носиоци просвете и културе у свађи, тешко школи, тешко цркви и тешко грађанима тога места.

В. Шиљеговац у томе погледу је сада срећан. Нека је од моје стране и овим путем велика хвала и живели на срећу својих породица и места у коме живе.

15—1Х—1910. год. Београд. Михаило П. Милошевић, уч. изасланик Гл. Одбора 4 Учит. Удружења.

Главни Одбор код Г. Министра Просвете. — 10. фебруара ове године Заступник Министра Просвете г. Ј. Продановић Министар Нар. Привреде позвао је Главни Одбор Учит. Удружења да се обавести о тежњама и жељама учитељеким поради којих је Главни Одбор тражио од њега аудијенцију пре месец и више дана.

Главни Одбор Учит. Удружења предсетао је Господину Министру тога дана корпоративно и представио му незгоде које сналазе школу и учитељство усљед тога 1. што се постављају за вршиоце учитељске дужности лица која не само да немају потребних законских квалификација, и спреме за учитељски посао већ немају ни моралних подобности за учитеља и убијају углед учитељски у народу. 2. што се не обустави распис о станарини оболелих учитеља, који нема, никаква ослонца у закону а који је поништио и Државни Савет.

Сем овога Главни Одбор је молио Господина Министра да поради код Владе и Народне Скупштине те да се унесе у Буџет за 1911. годину помоћ Учит. Дому који ће ове године бити готов те да потпомогне на тај начин Учитељско Удружење у вршењу националних задатака пошто Учат,. Дом има да прима на издржавање и сиромашну децу учитељи и из других срџеких покра-