Učitelj

2572 УЧИТЕЉ

сити прву књигу за читање и писање; да ли да буде илустрована и и коликор Ш Шта је сврха читанке у основној школи и како оне треба да буду удешене» Хоће ли читанка (изузевши веронауку и рачуницу) бити једна књига за сву васпитну и образовану наставу М По којим правилима у том случају треба удесити: а) естетичкоетички; 6) земљописно-историски; в) природњачки, привредни, хигијенски и г) граматички део са писменим саставима» У. Ако напротив поред читанке требају још и засебни уџбеници за неке наставне предмете, како да се у томе случају удеси читанка а како други уџбеници. МГ Ако за сеоске школе требају посебне књиге не би ли тада боље било да се за Ш и ТУ годину сеоских школа удеси заједничка читанка и заједнички уџбеници за обе године ради олакшице наставницима и ради интезивније наставе, будући да су школе по селима великом већином једноразредне те су учитељи оптерећени радом да би могли темељно обрадити ову наставну - грађу што је прописата садањим наставним програмом. УП Потреба слика, шема, нацрта и земљописних карата у читанкама и уџбеницима. УШ У којима су разредима потребне рачунице и како треба да су удешене>2 1Х Како да се добију добре школске књиге: „Јавним конкурсом или да се постави нарочити стручни одбор коме

би се поверило приређивање ових школских књига > В.

РУСИЈА

Ниже школе. Садашње ниже школе у Русији деле се на "две врсте. Једне су градске школе и друге њима сличне, а друге су основне школе.

Градске су школе четворо-разредне са широм основом пре"давања свих предмета и подесним локалима. Ови заводи, примајући децу која су већ прошла кроз основну школу, дужни су дати или у ову 4 године завршено основно образовање. Потреба за ове. школе расте врло брзо на све стране, а тако и издатци на њих. Зато министарство просвете радо излази на сусрет отварању ових школа отварајући нове школе и „претварајући“ ниже основне школе у ове више. И ако се ове школе зову градске и среске, њихов углед је продро и у велика села.

Основне школе су једно-годишње школе писмености, јер из њих ђаци износе само умење да читају, пишу и рачунају. Или су дворазредне школе са пето-годишњим прадужавањем курса, при чему последње две године ове школе чине други разред, у коме