Učitelj

644 УЧИТЕЉ

школина.“ Ако је та „луша школина“ потпуно морално, и материјало уздигнута, онда је и њен рад од неоцењиве користи по школу ти државу, ако ли тога нема, онда је неуспех сигуран.

Потпуно одушевљен и безбрижан наставник-ца у свима наставним предметима уме да у настави уноси оно, што иде на раз"вијање нацијоналних осећања.

Тако: у Срп. Језику поједине чланке из Срп. Читанке, који говоре о појединим српским покрајинама или местима с топлином "прича, да их млада дечија душа одмах и заволи; или поједине песничке творевине, које уносе лепоте појединих српских покрајина "правилно и с осећањем научи децу да декламују или изводе разне "позоришне комаде с ученицима, што све иде на развијање нацијо“налних осећања.

У Рачунској настави често даје такве задатке, где долазе бројни односи из српских покрајина и српских места, па све то доводи у "везу с тим: како би ти бројни односи изгледали, кад бисмо се ми “сви Срби ујединили.

И Природним Наукама обраћа поглавиту пажњу на оно, чега има од биљног и животињског света или минерала у Србији и у "Срп. Земљама, па се том приликом ти српски крајеви и српска “места помињу с великим жаром и топлином, као српска места, ди "очекују од нас ослобођење и уједињење с нама.

У Женском Ручном Раду да ученице раде шаре из разних "крајева српских, ми то хвали и узноси — као и подсећа, да би "ти радови постали још лепши и савршенији, кад би били ти неослобођени Срби потпуно слободни и сједињени с нама.

А већ у Земљопису и Српској Историји, тим најглавнијим "предметима за разноврсне подстицање и развијање нацијоналнога осећања — највише се постиже. Везујући славну прошлост Српског "Народа се пространством српских граница у златно доба Душаново највише се може утицати да се дечја душа до врхунца загреје за своју народност и за своју још неослобођену браћу. Многобројни српски споменици из доба најсрећније српске прошлости, само су "још јачи пострекачи да српски дух не клоне, не малакше, већ да се нада срећнијој будућности.

И тако и код осталих предмета. спреман и одушевљен наставник удешава и заогрће наставно градиво у нацијоналном духу. "Па не само то, већ у свима другим приликама чини, да се искористе и употребе на развијање националних осећања. Тако кад су "опште народни празници, они се са децом светкују што свечаније