Učitelj

МЕТОДИКА 658

и ужасно, но ако се то зло не може ничим заменити, треба му помоћи, треба га ублажити.

За игру у кубиће ја бих предложио чак нарочиту форму правилни дванаесто угаоник. Десет његових страна треба да буду заузети бројевима од 1—10; две стране са знацима сабирања и одузимања.

За прву годину знаци и — остају без пажње. Овде се може играти одбројавајући зрна боба или пасуља.

У другом разреду два ученика морају се такмичити у брзини рачунања приближно до 100. У почетку обојица морају сабирати; кад једноме од њих случајно падне знак — он мора дотле бацати кост, док га знак не изведе из тешкоће, или је, у крајњој мери, бацити три пута.

Одлична игра картама, али при том невина игра, јесте игра у 101. Све 32 карте дају се играчима. Њих мора бити не мање од 8 људи. Играчи бацају карте редом. У почетку веће карте. Сума отворених бачених карата изговара се гласно. Онај, који мора да пређе преко сто зато што у њега нема погодне карте, тај је изгубио. Например, при следећем распореду карата треба тако рачунати: кец, десетка, краљ, кец, десетка, дсма, жандарм: 11, 21, 25, 36, 49, 51. '

Рачунска игра, која би се могла лако увести у шкољу, састоји се у овоме: сваки од ученика добије по известан број зрна пасуља. Неколико зрна он треба да узме у руку. Друг сад мора да погађа колико му је зрна у руци. За колико се зрна преварио, толико

мора додати. Ако погоди узима сва зрна, која су била у руци. (Наставиће се)

ВИ о о ад а

ЗАДАЦИ ПЕДАГОШКЕ ПСИХОЛОГИЈЕ

Од Н. РУМЈАНЦЕВА У ПРЕВОДУ Душ. Р. МИХАЈЛОВИЋА.

(Наставак). Потребно је указати на још један битни недостатак у методима и начинима предавања, који су израђени помоћу педагошке праксе. Освећени традицијом, методи обично добијају у

1 Благодарећи рату у сваком селу сад код нас има карата те би ризично било уносити их у школу. Зато се могу употребити „карте“ од картона са одговарајућим бројевима, као што сам ја радио. ПРЕВ.