Učitelj

ПРОЈЕКТ ЗАКОНА О УРЕЂЕЊУ МИНИСТАРСТВА ПРОСВЕТЕ 623.

ставе. За чланове Гл. Просв. (Савета место двају управитеља правилније би било да улазе 3 учитеља Београдских основних школа које Београдски Учитељски збор предложи јер је то изразитије према демократским начелима а избегао би се приговор да не би били довољно самостални јер управитеље Министар поставља и смењује по својој увиђавности.

Што се тиче окружних просветних савета, који имају де замене досадашње окружне школске одборе, састав њихов боље је одређен но састав досадашњих окр. школских одбора, само су се неке омашке и празнине промакле у погледу састава Београдског школ. савета и држања седница саветских, доласка њихових чланова и награде за рад и долазак у седнице чланова окр. савета из унутрашњости итд. што је и Државни Савет, пропраћајући спроводним писмом овај пројекат, уочио и што се може лако поправити.

Како се прелазним наређењима у сваком закону, а нарочито у законима који имају да послуже као прелаз из једног стања у други, често пута подкраду извесне аномалије, то се бојати да сеи овим законским пројектом не деси таквих случајева. Тако прелазним или завршним наређењима овог пројекта предвиђа се укидање чл. 35. зак. о нар. школама који говори о учитељској сталности, а нема везе с овим законом, „Надзор над народним школама уводиће се поступно, те ће поступно престајати важити и закон о надзиравању школа од 21. марта 1881. год. (а он је већ укинут законом од 1904. год.) као и одредбе чл. 85., 62. и 63. зак. о нар. школама, а прописи чл. 64. истог закона прећи ће на окружне просветне савете“ итд. Тако се тамо вели. Међутим у чл. 41 овог законског пројекта вели се ово: „Поред дужности бележених чл. 74. зак. 0 нар. школама, гобласни је надзорник дужан поднети Министарству до 15. јуна сваке године предлог о попуњавању празних учитељских места. Такве ће предлоге чинити иу току године за попуњавање упражњених места. Места ће. се попуњавати конкурсом а ближа правила о томе прописаће Министарство Просвете по саслушању Гл. Просв. Савета.“