Učitelj

248 Учитељ

Кад се овако реално загледа у стварне резултате од школовања наше народне младежи, кад се не затварају очи пред очигледним фактима, и кад се не заварава самообманом да је све добро што постоји; онда се јасно види колико је у истини нерационалан наш садањи систем школовања народне младежи, и колико је у истини оправдан захтев да се наш садањи толико нерационални школски систем замени новим рационалнијим школским системом.

Највећа мана и највећи недостатак у систему школовања наше народне младежи у народним школама је у томе, штоје школовање народне младежи само у четвороравредној основној школи недовољно, што се оно завршава онда, кад тек може отпочети право школовање, кад је младеж таман и душевно и телесно дорасла да јој се с успехом могу у школи предавати потребна знања и умења за послове, којима ће се одати у животу. Зато.је сасвим тачно и оправдано тврђење да само основно школовање без продужнога школовања нема скоро никакве стварне вредности. Основна школа може дати само основна знања, а поглавито писменост, зато основна школа не може дати права знања и умења за послове којима ће се народна младеж одати после основног школовања. Та знања и „умења може дати само продужно школовање после школовања у основној школи.

Ш,. Потребне реформе у систему школовања народне | младежи | 1. Потреба продужнога школовања народне младежи Како треба да буде уређен систем продужнога школовања наше народне младежи, па да он | JM у истини рационаланг То је најважније питање кад је реч о уређењу система школовања народне младежи у народним школама, које се у нас решава више од једне четвртине столећа, али за које, на жалост, још није нађено добро решење, Старији школски радници знају да су у уређењу продужнога школовања народне младежи чињене у нас многе пробе.и покушаји, али да су сви ти покушаји остали само покушаји, јер нису могли дати никаквих добрих резултата, те смо још и данас бев продужнога школовања, а без њега нам ни основно школовање не даје и не може дати никакве стварне и довољне резултате.