Učitelj

264 Учитељ

али се може бринути о њеној постепености, Због тога многи савремени педагови траже реформу наставе читања и аритметике асоцирајући перцепцији првих слова или првих бројева перцепцију неког сензибилног предмета, И осталим умним операцијама учитељ се може послужити као већ почетим и развијеним, али треба да се упозна са начином и степеном тога развића,

Мисија васпитачева урадиће плодом само онда, кад он буде позивао психички развитак својих ученика и када се буде добро упознао са студијом деце.

ИСТОРИЈА ПЕДАГОГИКЕ

Мил. Р. Мајсторовић. — Влашка,

Два словенска педагога: Марија Манасенна и Даворин Третењак.

Светлим сенима врлих народних учитељица:

Софије Јовановићке и Зорке Ћерамилац.

Поодавно сам запазио извесну сличност и идентичност код ова два словенска педагошка писца, Рускиње — Марије Манасеине и Хрвата — Даворина Трстењака и, чини ми се, да ће и за југословенску и, уопште, словенску хисториску педагогику бити од велике користи, ако се подробно изуче педагошко-философски погледи ова два и плодна и значајна словенска педагога. Међутим, ми искрено признајемо да, осим недовољног времена, немамо ни све литерарне и друге податке, који су нужни за једну исцрпну компаративну хисторископедагошку студију, те се у овоме чланку ограничавамо само на истицање идентичности у погледима на циљ васпитања, остављајући подробнију разраду или способнијима, или за доцније време. Овим, смо, најзад, хтели дати само један бледи нацрт, један импулс, потстрек, за њихово изучавање и ништа више,