Učitelj

Хроника 75

Петровић, директор „Народног Дела“ једним лепим говором, у коме се велича рад учитељев.

После овога, прешло се на дневни ред. Прочитане су кандидације за поједине одборе и скупштина их је усвојила. Одборима су раздати предлози и остале ствари и препоручено им је да за други дан скупштине спреме реферате, па је скупштина закључена с тим, да рад настави 20. августа.

Другог дана скупштине, рад је настављен у истој сали. Председник отвара други састанак УП скупштине и пре прелаза на дневни ред изјављује, да на скупштини нема три учитељска борца, три радника на учитељском пољу: Гвоздена Јовановића, Димитрија Соколовића и Блажа Штетића, које је из учитељског друштва отргла неумитна смрт и позива скупштину, да им ода пошту. Присутни устају и одају им пошту речима: „Слава им!“ Из скупштине се предлаже манифестација до споменика и полагање венца на споменик изгинулим борцима, што скупштина прима, па се прелази на дневни ред.

Пошто је прочитан и примљен записник претходног састанка, председник саопштава, да истог дана, кад учитељи држе скупштину у Скопљу, тог дана прославља у Сарајеву двадесетпетогодишњинцу друштво „Просвета“, у коме раде и учитељи, и предлаже да се пошље поздрав са скупштине. Скупштина усваја. Потом је прочитан извештај верификационог одбора, по коме су сва пуномоћија оснажена. Према томе извештају на скупштини је заступљено 169 друштава са 394 делегата.

Пошто је прочитан извештај верификационог одбора, председник моли да се саслуша г-ца Јелисавета Вавра, учи тељица из Загреба и подпредседница Главног Одбора, која поздравља скупштину у име мудрости и идеала цивилизације и у име народног јединства. Скупштина је поздравља.

Затим је прочитан извештај одбора о раду Главног Одбора Југословенског Учитељства, којим се прима извештај Главног Одбора са жељом, да Главни Одбор и даље ради на остварењу учитељских захтева.

И ако је извештајни одбор без одвојеног мишљења предложио, да се извештај о раду прими, ипак поводом тога развила се дискусија, јер то је питање са којим се свака ствар може довести у везу: ту се говори и о раду управе, и о раду

И