Učitelj

Д-р Стеван М. Окановић 85

кратко време на школској пракси стекао је доста добру подлогу за разумевање и разрађивање педагошке теорије, и како је још у школи прилично савладао немачки језик, који му је отворио врата упознавању стране педагошке литературе, почео је још као млад учитељ искоришћаватн немачке изворе за обраду појединих педагошких тема. Тако он још 1892 штампа «своју лепу расправу „Васпитне казне и награде“, а годину дана доцније преведе и штампе „Осећај“ из физиолошке Психологије др. Цијена.

За време свога учитељевања ревносно је пратио рад Учитељскога Удружења и активно суделовао у њему. Својим говорничким даром и убедљивим начином третирања педагошких и сталешких питања он је падао у очи на учитељским скупштинама и учитељским зборовима и водио главну реч. Премештајем у Београд за престоничног учитеља дала «се прилика Окановићу да прикаже још ефикасније своју «спрему и активност, и тада је изабрат и за члана редакционог одбора „Учитеља“ на ком је сарађивао све до ратова жада је „Учитељ“ престао излазити.

По свршеним студијама у Немачкој Окановић је најпре био неко време постављен за писара у Министарству Просвете а после за школског надзорника, затим био је неки време професор учит школе у Алексинцу, одатле је премештен у Београд и постављен поново за школ. надзорника, затим премештен у Крагујевац за гимназијског професора а одакле враћен у Београд најпре за професора пређ. Више женске школе, а после женске учит. школе и хонорарног професора Универзитета за Општу педагогику и Методику осн. наставе, у којем звању је остао до смрти своје.

То је његова чиновничка каријера. Али то је поље ве„лико, пуно рада; пуно акције и пуно иницијативе; одушевљења. Он је за то време писао, практички проводио теоријске проблеме, одушевљавао друге на рад, упућивао, стварао дела. МИ као члан разних комисија за прављење разних пројеката школ. закона и програма он је уносио велико познавање организација и система школских других народа, и као шк. надзорник он је будио успаване духове, одушевљавао, давао идеје, уносио новине у наставни рад, приређивао излете, клу«бове, певачка учит. друштва, курсеве и т. д. и као наставник