Učitelj

288 Учитељ

>

Извршни Биро одређиваће најхитнија питања за решавање. М. Ошпаз скреће ипак пажњу Конгреса, да треба од-.

лучно устати: против погрешних вести и тендециозних тума„чета, која изазивају интернационалне неспоразуме. Цитира неколико важних података. Конгрес је мишљења, да не би требало публиковати у педагошким журналима појединих удружења информације о другим земљама без споразума са дотичним колегама, да би се на тај начин осигурала аутентичност података и тачност њихових података.

M. Оштаз спомиње даље кампању вођену у Француској против школских уџбеника, који садрже погрешна и сумњива тврђења, специјално о последњем рату. Указује колико је важно упознати напоре учињене у Немачкој у томе погледу. Немачки делегати одговарају, да се акција Пешзсћег Гећгегмегејп-а не састоји у толико у сузбијању рђавих књига, ко. лико у томе да се одреде услови за издавање добрих књига. Историјску наставу треба потпуно изменити уводећи, место догматичног система, објективни метод, који доводи дете не "да рецитује тврђења, већ да проучава факта и из њих ствара своје мишљење..... - ·

На крају конгрес срдачно захваљује енглеским колегама на срдачном дочеку. Идући конгрес одржаће се, по предлогу немачких делегата у Берлину о Ускрсу 1928 год.

А.

КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

А) РЕФЕРАТИ О ДОМАЋИМ КЊИГАМА И ЛИСТОВИМА.

Антологија. Грви део: Песништво. Са предговором Јаше Продановића. Саставио у Ници 1917 године Миливоје Павлозић. Друго издање. — Београд, издавачка књижарница Геце Кона, 1927. — 8", стр. ХХХ и 381. :

| За разумно посматрање сликарскога посла треба имати

вештине. А вештина је и књигу читати, и разумети њен смер и висину успеха. Књига своје висине има и кад није успела: њена је висина тада мала... -

%