Učitelj, Mar 01, 1931, page 28
506 Учитељ
"требно неко нарочито предавање, нити се при томе морамо држати каквих нарочитих наставних метода. За ту сврху доста прилика пружа сам живот. Завођење ђачке штедње може доћи и као примена уз какав згодан чланак, уз неки рачунски задатак или друго наставно градиво.
ПСИХОЛОГИЈА
Јогунство
П. Богомолов Првео Милош П. Павловић
„Зашто сте ми везали рукер
Зашто ме повили
И повојем животне муке
Првим даном ми одредили >
„Дечја тужба“ — Н. А. Доброљубов.
Старог је датума познато правило: да би умели и могли дете втспитавати, потребно је разумети га, треба се умети и моћи пренети и унети у дечји душевни свет, у тај изразито дечји живот. Али ова истина, у теорији тако једноставна и проста често се у пракси указује тешким послом, мучном работом, да тиме одвраћа одрасле од њиховог сопственог и њима одређеног посла, да наслоном на сећања о свом детињству прихвате и посао васпитања деце.
Зато су одрасли увек склони посматрати дете, у сваком постављеном случају, кроз сопствену психологију одраслих, место, да то чине, кроз изразиту психологију детета и детињства. „Ти не смеш чинити то и то; ти си дужан радити тако и тако“, ето, то је формула, са којом ми одрасли прилазимо детету у сваком послу с њим, заборављајући при том, да ови и овакви категорички захтеви и забране нису у складу са својствима и душевним особинама дечје природе. У овом погледу педагошка психологија нам неће моћи учинити нарочито великих услуга, већ у место њених принципа треба умети прозрети и духовно запазити право стање дечјег духа. Јер, психологија, као помоћница педагогике, може само увећати васпитачеву независност, стварајући му што живљи интерес за проматрање и посматрање деце, упућујући га на пажљиво и тактично опхођење и разна предвиђања у циљу тражења основа и претпостављања оних