Učitelj

У народну школу народна учила. 381

дер се нигде у животу не може видети све то на једном месту. Максим Гаспари је дакле разделио јесењи живот на пет делова те на тај начин заправо израдио пет слика, од којих свака чини своју целину, а свих пет слика опет чине једну хармоничну це-

Сл. 1 — Јесен

лину. Тај начин сликања је неоспорно бољи, јер није више нелогички конгломерат јесењских радова, него илустрација живота нашег сељака у јесен. Ова слика дакле не служи само као средство за очигледну наставу, него може истовремено да послужи и као средство за илустровање и вежбање асоцијативних способности „ ученика.

Слика „Јесен“ приказује заправо живот словеначког сељака, али тај живот наличи и на живот српског и хрватског сељака, па се према томе може употребити и у свима нашим народним школама. Учитељски дом у Марибору намерава да изда још слику „Пролеће“ из живота српског сељака, слику „Лето“ из живота хрватског сељака, и слику „Зима“ опет из словеначког живота. На сваки начин ове слике ће бити прве наше народне слике као средство за очигледну наставу.

Слику „Које је време...“ израдио је учитељ нар. школе у Студенцима код Марибора Стеван Блажић. Ако данас путујемо из Београда у Марибор, чини нам се посве у реду, што часовници у оба места показују исто време.

с