Žena

ВА ЕЗНАА 189

јако потребна, била би од великог утицаја са здравственог гледишта по наш народ, који неразумним лечењем јако пропада. И овде би узео најпотребније као: о човечјем телу; о костуру; о органима за дисање, и кружење крви; о нервима; о органима за варење; о органима полним; о хигијени жене; о хигијени деце; о становима; 0 играма; о првој помоћи у болестима и несрећним случајевима; 0 заразним болестима; о алкохолизму, венеризму; 0 наслеђу и праву породице и брака.

Од пољопривредних предмета биле би заступ. љене све пољовривредне гране као: гајење стоке са хигијеном стаја (сточарство); гајење живине (живинарство); гајење свилених буба (свиларство); млекарство са прерадом млека; основи марвеног лекарства; воћарство, повртарство и цвећарство.

Практичне пољопривредне радове обављале би ученице саме као: мужење млечне стоке; природно и вештачко извођење живине; лечење оболеле стоке; прераду млека и т.д. под надзором свог економа.

У кухињи ученице би се училе кувању разних народних јела: конзервовању јаја, воћа и поврћа; и т. д. Поред овога ученице би при самом раду добијале савете од својих наставница у погледу куповања и контролисања животних намирница.

Осталим радовима у кући као: шивењу, прању, глачању, везу и т. д. такође би се поклањала довољна пажња.

Настава и теоријска и практична мора бити строго популарна, а њен материјал узет иг живота потребан за живот. Да би се ово могло извести наставници-е морају бити стручњаци сваки за свој предмет; који би се узели из већ постојећих стручних школа у колико то буде било могуће, а за остало узети спремна лица ма њихово плаћање падало на терет искључиво саме школе.

Ово би било укратко изнета слика добро уређене школе ове врсте, а при оснивању истих наставни план морао би се детаљније израдити но

што је овде изнет.