Bogoslovlje

и постави пред Јахвеом (Господом). И нека узме свештеник свете воде у суд земљани и од праха што je на поду стана (храма) нека узме свештеник и метне у воду. И поставивши свештеник жену пред Јахвеом (Господом) нека јој открије главу и метне јој на руке принос (дар) подсећања, који je принос сумње љубавне, а у свештениковој руци нека буде горка вода закљињања. И нека свештеник закуне жену и рече јој : ако није нико лежао с тобом и ако ниси застранила да се оскврниш под мужем својим нека ти ништа не буде од ове горке воде заклињањз. Али ако си ти застранила од мужа својега и оскврнила се и дала да ко лежи с тобом, осим мужа твојега, нека прокуне свештеник ту жену овом клетвом и нека рекне свештеник жени; да те Јахве (Господ) постави за уклин и за клетву у народу твоме, давши да ти стегно (бедро) спадне а трбух твој да отече. И нека ти ова вода проклетства уђе у црева да ти отече трбух и да ти стегно (бедро) спадне; а жена нека рече: амин, амин. Гада нека напише свештеник те клетве у књигу (па папир) и нека их спере водом горких болова. И нека дй жени да се напије горком водом проклетства да уђе уњу вода проклетства да (постане) горка. И нека узме свештеник из руку жени принос (дар) за сумњу љубавну и нека обрне принос (дар) пред Јахвеом (Господом), и принесе га к жртвенику. И нека узме свештеник од приноса подсећање гьено (женино) и нека га спали на жртвенику, а затим нека жена попије воду. И када јој даде воду да попије, ако се оскврнила и учинила неверу мужу својему, онда ће ући у њу вода проклетства да буде горка и трбух ће јој отећи и стегно (бедро) спасти и она he жена постати уклин усред народа својег. Ако ли се није оскврнила жена, него je чиста, неће јој бити ништа и рађаће децу. Ово je закон ревновања (за сумњу љубавну), кад жена која je удана застрани и оскврни се, или кад кога напане сумња љубавна (дословце: дух ревновања љубоморе) те узревнује на жену своју, онда нека постави жену пред Јахвеом (Господом) и нека јој свештеник учини све по овом закону. И муж нека je чист од мане (греха), а таква жена понеће своје безекоње.“ (Број IV. Мој 5, 12. —31) —, На тај се начин установљава једно средство, којим се и љубоморни муж могао избавити љубоморе, а то je свакако морала бити и страшна брйна жени да не сагреши. Jep цео тај поступай, заклињање итд·

273

Брак и социјални положа] жене код Јевреја