Bogoslovlje

понижава (Doller о. с. 59.). Због тога се и опомиње много против лености, у Причама Соломоновим (6,6-11, 10,4. след. 26. 12,24; 13,4, 18,9. 19,15, 24. 20,4. 13. и др.). Талмуд (Mišna) прописује: „ове послове мора жена да врши своме мужу: да меље, пене, пере, кува, доји своје дете, спрема кревет и да ради са вуном (преде итд.), ако му доведе у кућу једну ропккњу, онда не меље, не пене, и не пере; ако их доведе две не кува и не доји дете; ако доведе три, не треба да спрема кревет и да ради у вуни; ако доведе четири, може седети у наслоњачи. Rabbi Eliezer мисли, чак ако жена доведе у кућу и сто ропкиња, може je човек присилити да ради у вуни, jep нерад доводи до неморала (Ketuboth 5,5; Jevam 63а. Sab. 1 40b Лота 66b, Ketub 61a.). Многе жене, особито нижег порекла раде у пољу (Ketub 60, b. Jevam 15,2.). Жене су доносиле и воду (Пост. 24,15. I. Сам. 1,11), музле и чувале стада (пост 29,9. Изл. 2,16.).

Наставиће се

.Д-р

АЛЕКСАНДАР В. СОЛОВЈЕВ

КАД JE ДЕЧАНСКИ ПРОГЛАШЕН ЗА СВЕЦА? (КРАЉА ДУШАНОВА ПОВЕЉА ЛИМСКОМ МАНАСТИРУ)

I

У збирци српских повеља манастира Хиландара налазис као бр. 21 једна хрисовуља краља Стефана Душана манастиру Св. Петра и Павла на Љшу, готово непозната. 1 ) Писана je на пергамену ситним брзописом XV-XVI века, по многим погрешшкама у тексту види се да није оригинал, непо препис начињен од доста невештог писца. Крај повеље недостаје: нема последњих речи санкције, краљева потписа и печата, Диспозиција ове повеље врло je кратка и готово безначајна са правничког гледишта. Краљ Душан прилаже манастиру Св. Петра и Павла једно село Велије Поље у Црнчи са засеоцима Брезовом и Заградом „и с људима и с међама и са сви.ма

’) Ст. НоваковиН наштампао je у Законским tпоме н и цима, стр. 598-599, само 17 редака, мање него један пети део ове повеље. В. Кораблев у Византиском Времен ик у, XIX Петр. (1915) није уопште штампао ову пове.ъу.

284

Богословље