Branič

БРОЈ 2. ОБРАЗОВАЊЕ НАРОДНЕ СКУИШТИНЕ СТР. 1 1У.

(Јвај предлог није био примљен услед објашњења мннистра унутрашњих дела, да председник који не решава ништа сам, већ само руководи скупштинска решавања, не може ничим заслужити збачење. Ово објашњење није било тачно. Председник скупштине решава сам неке предмете, на пр. решава кад ће се сазвати скупштински састанак, решава шта ће се ставити на дневни ред, итд. Председник може дати оставку. То нијр изреком речено у скупштинском пословнику, али је утврђено нрецедентима. Чим поднесе оставку, председник треба да се уклони с председаичког места, јер би било незгодно да Скупштина, под његовим председништвом, решава о његовој оставци. Председника спреченог у вршењу дужности заступаће потпредседнпк (чл. 16 3. о II. Р. Н. С.); а ако би и овај био спречен, онда прво изабрани секретар сазива скупштински састанак ради кандидовања Краљу три лица за привременог председника (чл. 20 3. о II. Р. Н. С.ј. До постављења привременог председника, Скушптина не може ни о чем решавати. Кад се упразнн место потпредседника, онда Скупштина предлаже Краљу четири кандидата, од којих се три бирају, а четврти је без избора, већ по закону, потнредседник (чл. 26 3'. о П. Р. Н. С.). Секретаре Скуиштина бира тек иошто јој се саоишти указ о иостављању председника и потпредседника. И њих узима из своје средине. Скупштинским је иословником утврђено да их мора бити најмање два, што значи да тај број Скупштина може по потреби новећавати (чл. 11). По избору секретара, председник објављује да је Скупштина конституисана. Пошто је скупштинским пословником (чл. 11) конституисање Скупштине изречно везано за овај моменат, то треба одбацити као по све неосновано гледиште које је било нзнето у Скупштини 11 јануара 1882, као да би она била конституисана тек по избору сталних одбора. С друге сгране, ношто је председник Скупштине тај који ио скупштинском пословнику објављује конституисање Скупштине, то изилази да је она једина надлежна решавати о свом конституисању. Краљ нема права да уиоредо с њом цени је ли она конституисана по закону. Кад га према томе она извести да се конституисала, он, строго узимајући, не може одрећи да је отвори. Све што би могао учинити, ако о правилности њеног кон-