Branič

отр. 120.

в р а н ii ч

број 2.

ституисања није убеђен, то је да је одмах после отварања распусти, али та му је мера и према правилно конституисаној Окупштини допуштена. По закону од 1858 Скупштпна је била конституисана »по свршеннм прегледу свију пуномоћија к . Њено је конституисање објављивао Кнез указом, а по извештају Савета (§ 11). За тим је Скупштина бирала сама себи председника, потпредседника и секретаре (ове је последње могла бирати и између лица са стране, под условом да су ова чиновничког реда). Избору скупштинске уираве следовало је отварање Скупштине (§§ 4 и 12). Закон од 1858 карактерише се, дакле, тиме што је конституисање ставио између оверавања пуномоћија и бнрања уираве; што је објављивање конституисања оставио Кнезу и Савету, и што је Скупштини дао право да сама себи бира целу управу. Закони од 1859 и 1860 ие говоре ништа о конституисању.; За разлику од закона од 1858, они су допуштали бирање секретара између оних лица са стране која не би била чиновничког реда. По закону од 1861, прво се свршавало с прегледом иосланичких пуномоћија. За тим је Кнез постављао целу управу, и председника, и потпредседника, и секретаре, прву двојицу из њене средине, а секретаре према потреби и са стране (§ 32). Пошто је он постављао председника, то га је могао и збацнти, али само онда кад би председник допустио »да се претресају питања која у надлежност Скупштине не лринадлеже" (§ 40). Тек пошто бијој и управа била постављена, Скупштина се сматрала као конституисана (§ 33). Приликом издавања садашњег Устава, Влада је хтела задржати из закона од 1861 одредбу о владаочевом праву постављања председника и потпредседника. Али, услед отпора Велике Скупштине, она је ублажила ову одредбу у толико што је, остављајући владаоцу право постављања, признала и Скупштини право кандидовања. 8. Отварање Скуиштине. — Пошто се конституише, Скупштина треба да буде још и отворена. Отварање Скупштине, као и њено сазивање, јесте један акт Краљеве власти. Између отварања и сазивања иостоји ова разлика. Сазивајући Скупштину, Краљ је овлашћује да се састане и да ириступи своме конституисању. Отварајући је пак, он је овлашћује да прнступи вршењу својих уставних Функција. Јасније речено, у нрвом слу-