Bratstvo

Бечу. Исто тако своје решење чека, ш уређење“ "српске епархије Др

"оке у румунском Банату са 50.000 Срба православних.

»Елавну бригу врховној црквеној управи чини питање нове организашије Српске Цркве у земљи. Као темељ томе треба да послужи Зајкон 'о Православној Цркви који би шре вега репулисао односе Шркве и Државе. На том темељу донео би се Црквени Устав Ортпеке Цркве, го јест "основни прошиси црквене организације у којем би у главном биле урег Ђене прквене власти и разграничен круг рада њихова.

о томе Уставу израђене би биле даље све потребне уредбе и шравилници. Пројект Закона о шравославној пркви који у суштини значи споразум цркве и државе на. путу је озакоњења.

»И црквена добра која су завештајнога порекла много задају брате "Српској Шркви поволом спремања, закона о ликвидацији земљишних ветиких поседа. Тражи (се тако репење да, се побожни завештаји очувају и да се не чине велике сметње сопијализацији великих земљишних поседа,

У овом моменту главну пажњу Оршеке Цркве обраћају на себе прошена верошсповедних школа не може да се не интересира за верско вапитање школске омлалине у лржавним народним школама ров које пролази сав народ. Црква, ако неће себе да порече, мора да тражи за, верско васпитање народа пуне гарачције. У данашњем времену те гаранције не може да нађе у другоме него да узме посао верске наставе у своје руке, не одричући се у томе ни сарадње учитеља, Она не тражма ништа ново, јер верску наставу предају сада свештеници у свима нашим покрајинама, сем Северне (и Јужне Србије. Па и у овим крајевима, ако има деце више вера, варонауку предаје учитељ само деци своје вере, 4, осталима веронауку њихови овептенити.

" »Пред Финансијским Одбором налазе се крупна питања и материјалне помоћи Шркве. Та помоћ је данас неопходно потребна јер су скоро сва црквена добра узета у апрарне сврхе и још нису откушљена, него се налазе под присилном минималном арендом која се не плаћа уредно.

»И до нове организације врховне шрквене управе тежи се да се потрави материјално стање свештенства, "Тако је заузимањем Цркве бир свештеника. у Орбији и Јужној Орбији повишен на шестоструки ивнос а у горњо-карловачкој епаржији (ту плате свештеника уређене у златној валути што ће у новом Финаноијском Закону бити овигурано.

»Учињењи су кораци да се ши у другим епархијама принадлеж носи свештеника постепено прибљижују износу златне валуте, да се уређење додатака на окупоћу штло правилније за свештенство реши као и уређење такса за, свештеничке радње. Посао се у Светом Архијерском Опноду много развија, а особље КОНА ОИ Јо састоји се само од неколико особа«.

“ |

Једањ од епископа, који нас је замолио да му за сада име не објавимо, члан ове комисије за израдњу Устава, рекао нам је тхкође своје мишљење о питању активнот и пасивног бирачког права жена, за црквену општину следеће:

»Познато је да је мали увек осетљива трема верским титањима и моралу који почива на вери. но отац, у толико више што је отац и оу више заузет бритом за материјалну егзистенцију своје/ породице.

Мати која одржава дом у духовној страни, увек, је сатремна дај се за њега, потпуно заложи. Па, тако је исто и са црквом, коју велика већина, жена. воли и поштује, Жена је шривезана за лепоту прве. Она то и покавује, материјалним помагањем да се прква поправи или поклонима да се он украси. Па онда за, тим, узмимо саљлцо оно, тшто један већи број жена, које се у животу наше дркве јављају са вестима да им се на сну јавио овај или онај светац дајшим је заповедио, да овде или онде копају, где ће наћи темеље црквене, или наредбу од Више Оиле добивену да се на не-

| ком месту подине свети храм, тде је вероватно и постојао. Ове су то ув-

оци који нам сведоче да је жена и по неком траву баш за цркву везана.