Bratstvo
5]
народа, стављена је пред задатком, да, са највише снаге и улажења у живот, отклања сукобе и злоупотребе техничких изума, те да се моћ изналажења скрене правцем изграђивања, а не рушења и уништавања.
Потребно је да религиозно и објективно мишљење продубе сазнање, да се проблеми човека и размимоилажења, друштвених класа или народних група не решавају надметањем и употребом модерних техничких средстава у наоружању и непрестаним ратовањем, него споразумевањем и сарадњом на принципу равноправности свих људи и народа у смислу хришћанске идеје о братству. Исто тако је помоћ религије неопходна у разбистравању односно разликовању правих и привидних вредности око којих се људи преотимљу и боре, у разликовању онога што је помоћно сретство или техничко оруђе од онога, што је прави смисао и вредност, која се не сме замењивати. Релирија тражи морално оправдање за све, жртву и рал за ошште добро, место борбе захтева сарадњу, уместо силе правду. Она потстиче и сазнање о личом значају и духовној слободи човека. Ово сазнање је нарочито потребно у данашње време глувонемог притиска материјалности, машинске цивилизације, грубе самовоље у име колектива, полништавања, 40века као самостане јединке и антидуховних покрета и система у управљању људских заједницама.
Д-р Рад. Вешовић
Хришћанство и женско питање
Т. зв. женско питање често пута се узима као згодна, прилика, за мање више неукусне шале. Међутим, то је једно врло озбиљно питање. И од тога како се оно решава у знатној мери зависи судбина целокупног човечанства. Ако узмемо ово питање без непотребног мудријашења, и не само с обзиром на борбени „феминизам , него у пуном обиму, онда је његова, права, суштина у томе, да ли је заиста жена, човек. Из позитивног од: говора следи не само право жене, на, све оно што доликује човеку, него и читав низ њених дужности, јер бити човеком у правом смислу речи, то значи не само живети, него још вршити један узвишени и одговорни позив.
Менандар вели: како је добар човек када је он заиста човек. Џа шта је прави човек, онај човек коме према, Теренпијевој изреци није туђе ништа човечанско % Паскал одговара: ни анђео ни звер. 'То се односи и на жепу. Није опа анђео, то значи надчовечанско биће, није ни звер, то значи подчовечанско биће.