Filatelista
• DRAGON 1974 — У каталогу поштанских МОРАНА Југославије за 1974. годину треба извршити исправку на страни 95, код цене за серију 369/370 уместо 22-дин. треба да стоји 30-дин. (Весник 257/73).
• ВРАЊЕ — Група омладинаца и старијих филателиста на челу са Момчилом Борђевићем, наставником, покренула је акцију за оснивање друштва филателиста у овом граду Србије.
е ТВОЈЕ СРЦЕ... ТВОЈЕ ЗАРАВЉЕ..ТВОЈ ЖИВОТ! — Крајем 1948. тодине конституисана је светска здравствена организација 'ОМ.С. Сваке године одређен је дан посвећен овој организацији и поштанска управа УН издаје пригодне марке поводом борбе против болести у свету; маларије, рака, срца итд. У 1972, години изашAa je серија са девизом „Твоје срце... твоје здравље"! Уз ово додали смо Твој живот. Задњих година неколико филателиста умрло је од срчаног инфракта а известан број преживели и сада посећује клинике за рехабилитацију. Филателија је забава и одмор за слободно време али бар филателисте има шта да потсећа, ове марке, да повремено поклоне себи пажњу и послушају своје срце на време.
• МАРКА И ЗЛАТО — Некада су људи јурили највише за златом. Оно је било дуго времена највећа и најсигурнија вредност на свету. омилали су људи златнике, трговали у „Наполеонима", у доконим часовима пребројавали златне паре и тако рађали многе Кир-Јање, тврдице и ћифте. Међутим култура човечанства кретала се неумитним брзим корацима и доносила стално нешто ново а са тим су се појављивале и нове вредности за човека. Проналаском поштанске марке одваја се једна група људи која раба пасију сакупљања ових марака и постоје полако поклоник њихове вредности, Године су пролазиле, настајале су генерације, али се кроз те људе постављала и провлачила филателија као нови хоби за човека. Време је све више градило веровање људи који су прихватили филателији, вредност марке и она је почела јавно да конкурише злату. Упорност ових љуAH, њихова слобода улагања све је више постајала популарна и даваа вредност маркама. Истина је да ван ове филателистичке групе марке нису никад вределе баш као и данас јер ниједан сељак или трговац не би за марку дао свој производ. Филателиста је бивало све више, нарочито међу угледним људима, па се вероватно и због њиховог стандарда почеле отварати филателистичке. трговине, велике филателистичке куће, појављују се часописи и каталози, па најзад долази и до земаљских и мебународних организација. Марка је такорећи већ постала злато у рукама филателиста. Стара класична издања марака попримила су све веће цене, Географска карта света, поготову Европе, изменила је скроз свој лик. Нема држава као што су биле Сицилија, Сардинија, Напуљ, Венеција, Парма, Модена, Тоскана (Италија), нема ни Бадена, Виртемберга, Баварске и др. (Немачка) као што нема ни кантона Женеве, Базела и Цириха (Швајцарска), али су остале марке тих земаља. Филателија их је хронолошки регистровала, стварала њихову историју и постављала њихове вредности. После више од 130 година, сваки филателиста верује у вредност врше енглеске марке из 1840. године, Маурицијуса од 1847, године, енглеске Гујане од 1850 године, јер та класика. је за сваког филателисту далеко вреднија од чистог злата које може да купи на сваком кораку. е ЛУПА — Често пута видим омладинца или млађег филателисту да приликом прегледа марака држи у рукама то увеличавајуће стакAO. остало је модерно чим се започне сакупљање марака да се уз
18