Naša pošta

38

"тралној пошти Вегћп-Тетрејћоћ, постоји један биро за испитивање механичких електричних и хемијских особина материјала, машина, справа и апарата, којима се користе и друге власти.

в. Реклама Саобраћају (Уеткећгоетђипо) У пуном савнању: да

је најбоља реклама немачком саобраћају повремено иврађивање и допу њавање правила службе и услова рада у свима подручним установама Пошта Телеграфа и Телефона мирно раввиће саобраћајне службе, способно и учтиво особље, увек спремно и готово на помоћ и услугу пословном свету, Немачка је управа обратила на ове чињенице своју нарочиту пажњу и из године у годину жање све боље и веће успехе.Али она исто тако знам необичну моћ рекламе, па зато помаже издавање свих дела која су посвећена саобраћају. Дневна штампа је обилато искоришћена за обавештавања и упућивање широке јавности у детаље свију грана службе. У нарочитим додатцима најглавнијих листова бесплатно се равдају претплат ницима извештаји Гл. Поштанске Управе. Исто тако бесплатно се раздају и шире многоврсне рекламе, држе се предавања путем радиа иу привредним друштвима и другим удружењима,у циљу, да се штрока јавност заинтересује за огромни рад немачких пошта. Овоме циљу служе и годишњи иввештаји Министарства Пошта, који се штампају у нарочитој књиви о пошти, (РозЕфисћ) у којој читалац може наћи прегледе такса и равних пошиљака пренесених путем поште, затим, прописе о поштанској, телеграфској, телефонској и радио служби.

Први пут је 1929 г. изашао Државни немачки поштански календар, (Решвећег Вејоћоров-Кајепдег) који у форми једног лисног календара, на откидајућим листовима носи савремене слике, скице, графиконе из равних грана п. т. службе,са кратким текстом којим се све то објашњава. Овај је календар примљен у свима круговима са необичним допадањем, тако,даје у свему постигао свој циљ, т.ј. рекламу и обавештење јавности.

Али немачка управа није стала само на овоме. И филм једобро доштао за њену рекламу о поштанској служби, о чековној служби, о телеграфу, телефону и радиу! На изложбама, у привредним круговима, и конференцијама, друштвима, школама, повориштима и поштанском музеју,у току целе године могле-су се гледати и читати њезине рекламе и обавештења упућена јавности, што је било од несумњиво велике користи и народу и самој организацији службе.

#. Статистика немчке поште доживљују сада једну реформу. Има задатак да се ограничи на безусловно потребну меру и да се прилагоди више но до сада општим методама статистичког рада, наслањајући се и угледајући се на правила и прописе опште државне статистике.

П УНРАВА 4. Поштанско пи телеграфско право. Осим основних закона који извиру из уставних одредаба Рајха, нови закони су изаввани потребама новог времена и саобраћајних прилика. Целокупна радио служба је уређена на конференцији у Вашингтону. (4-25 Нов. 1927). Ново закључену радио конвенцију,која је заменила ону од 5 Јула 1912 године Рајхстаг је озаконио 9 Маја 1929. Извршене су изменеи у уредбама о пошти, телеграфу им теле фону, према стварним потребама сваке поједине гране и од њих се очекују оправдано бољи резултати рада. 9. Управни Савет немачке поште састао се 5 Јуна, 9 и 10 Јула, 12 и 18 октобра 1928, и 5 фебруара, 7 и 9 марта 1929 г., најпреу Штутгарту а после у Хамбургу. Седнице појединих одбора и закључци на њима долазе пред пленум. Министар решава све важније ствари по израђеним рефератима и закључцима његовим.

11 ОБИМ ДЕЛАТНОСТИ Саобраћајни ценшри Обим делатности немачке поште обухвата 468.717.77 кв. км; (бев мора и пристаништа) са 63.811.000 становника, или 136 становника на