Pastir

104

тања свошх ученика о Богу. Његов долазак био 1 е за то, да разГасни закон живота, кош ни1е ништа друго, до закон љувави. Цело његово проповедање закључава се у гедшн само речи „ љувите!“ И овим вечним гллголол 12 жизни он Ге подигао наравствеии свет. Саставци нове религи1е већ су били положени у сазнању људи: философи прорицаху о 1едином Богу, о Геднакости и братству свиГу људи. Шта више код њих се гдекад чуГаше и од1ек љутви , кош приготовљаваше и спремаше незнабошце, да приступе к новом Богу тира. Но све ове високе иде!е остаГаху у области науке; нужна беше луча божанствене љубави да их придружи к животу, да их унесе у оншти живот свега човештва. Исус Христос 1 е оличена љубав на земљи: његово проповедање, радња, цео живот његов закључава се у ГединоГ љубави. С приближењем смрти, његове беседе с ученнцима, сва његова радња дигае характером божанствене нежности и кротости, с кошм се ништа на земљи успоредити неможе. Сама смрт његова. когу прати благослов и молитва за оне , кош га распињу — то Ге такође нагвеће дело љубави , кога се не да видети код обичних смртних! И ова1 излив божанствене љубави преобрази и препороди наравствени свет. Закон љубави зиатно одва1а хрншћаиство од старога света и полаже нови век у историчком животу човештва. Основи братства, геднакости, слоге бе1аху бесплодни у рукама философи зато, што у њих оскудеваше божанственог огња љубави, ко1а све одушевљава; у ГеванђелскоГ проповеди они нађоше неисцрнну, безграничну снагу. — Живот и проповедање Иеуса Христа представља1у чудну и дивну хармониГу за установљење н остварење Геднакости и братства у забаченом и презреном реду друштва. Он се рађа у сиротињи, бира себи ученике из нашеобразованиГег сталежа, уважава сиромашка. цени заслуге и роба. Дл кси вдино кј(дј(т 2 — говораше он у предсмртно! молитви свошг — ико:ке Тм, Отче, ко мн 15 и Дзх кх тек!;, и дл и тУи кх нлси едино к^дг^тг-