Pastir

166

казао говори МоГсег у прво1 СВ0101 књиги, ако право радиш бићеш блажен, радиш ли зло, то ти стои грех пред вратима Бит. 1 — 46 Апостол Павле каже: Смученост и стра доћи ће на душе они, кош зло чине. Поред тога исти апостол потврђу1е шта више да и сама смрт гедино Ге грехом дошла, и да Ге грех и свеколико зло и несрећа у свет продрла Рим. 5 — 12. 2, Да нас грех не чинн срећним, учи нас Гошт и искуство. Неумерени, ласка себи да ге срећан кад се обремени гелом и пићем. Но да ли ге заиста тако? Ма колико дуго био у том стању, и ма колико себе за сретна сматрао шта добиГа одтуд кад то стање прође ? болест и растрогство телесни сила, утрошен новац, досадно и неспокошо стање; када напротив умерени све те пошљедице свогом умереношћу избегава. Грабљивац и тврдица, мисле се усрећити кад толико, колико само замисле заграбе, па ма то кошм начином било; но да ли су и ови заиста срећни ? Дали ће кадри бити свогу неситу страст задовољити и награбити онолико колико мисле, но баш да ту своГу страст у нечем и засите, неморагу ли они вао и сиромаси умрети, и ко има вигпе бриге да ли грабљивац или задовољни ? И напослетку ко ће лакше умрети ? Поношљивац уображава о себи млого и мисли да Ге он нешто виши, па Гели заиста велики? Људи смегу се његовог суГети и презиру га у свом срцу. Када напротив скромнога и смиренога више љубе и поштуГу. Похотник мисли да 1е срећан ако сво! похотљиви нагон задовољи, па да ли 1е у самоГ ствари срећан ? НиГе ли његова страст ужасно узнемируГућа ? не настаге ли после тренутног уживагва стид и срам? Тако бива са свима грешницима. Грех не може никога усрећити. Грешник тежи за сугетном сенком; он тежи за добрима коге, га усрећити не могу; Гер она нису права него варљива добра. Добродетељ Ге само гедина кога нас усрећава.