Policija
ЦЕО
земљишта, прокопало огромне тунеле, подигло разне ћуприје ои вијадукте и саградило такођер пругу за Њу Јорк, али је "изабрало много пречи и краћи пут; — а своје путничке возове „снабдело много већим комфортом, него ли је то случај код железница друштва В. 0. |
Друштво „РепзПуата“ изабрало је још краћи пут, — или „ако то није могло, оно је снабдело своје возове најјачим и најбржим локомотивама, увела у вагоне електрично осветлење, «седишта за путнике тапетирало, смањило подвозне ценеит.дД.
Ето дакле, услед те међусобне капиталистичке конкурензције, путнички свет добива не само у удобности већ и у времену зи новцу, и пуговање му је далеко пријатније и удобније.
"Свако од ових друштава има две врсте путничких возова ж то обичан путнички воз „Раззепрег !тап“ и брзи воз, са "рестораном, колима за спавање и т. д. т. зв. „Рш ап“.
У сваком путничком возу намештене су клупе са меким "седиштима и са наслоном, а сваки путник има толико, места, колико је потребно да комотно седну двојица. Све су ове клупе поређане попут школских скамија и сви путници седе лицем „окренути према локомотиви. Кад се вагон враћа, окрену се помоћу нарочитог механизма сви наслоњачи на противну страну, тако да путници у сваком случају седе што рекли војници „у потиљак“ — један другом.
У брзом возу, сваки путник има за седиште засебну касдифом превучену и удобну фотељу. Оба воза, путнички и брзи, "осветљени су ноћу електриком.
"У америчким возовима нема класа. Као што је и цело „друштво једна класа — раденик (Еуегу-опе 15 а !абоштег "сваки је раденик), тако и у возу нема никакве подељености. Жо плати брзи воз, — он и путује њиме, без обзира, што је тај путник рецимо један обичан зидар и што ће у истом купе-у одмах до њега, у другој фотељи, седети његов принципал или "богати сопственик фабрике.
Кад путујеш брзим возом на полазној станици, поред "таксе за карту — билет, мораш платити и пола долара на чиме осигурања, т. зв. „Епзштпо (ах“. Ту те одмах дотични чиновник пита: ко си, одакле си, кога имаш од породице и коме хоћеш да се исплати сума твога осигурања (400 долара) у слу“чају ако воз на путу страда и ти погинеш.