Policija

— 785 —

2. Закон о чувању пољског имања измењен је уредбом о убрзању рада само у оној одредби која се односи на дневницу вештака, као што је неколико пута објашњено.

3. Избрани суд, у смислу чл. 25 пом. зак, саставља се по општим прописима о саставу овог суда (в. чл. 15 под ђ) уредбе о убрзању рада. ;

ХЛ.

Трифуну Станишићу, кмету села „Јажинце (срез шарпланински):

Одлука првостепеног суда, којима су поништене пресуде тога суда, на закону су основане, јер је за одлучивање о прирезу у циљу подмирења општинских или сеоских потреба искључиво надлежан општински збор, према тач. 2. чл. 33. зак. 0 општинама.

И ако сеоски састанак, по чл. 57 овог закона, може решавати о подизању грађевина за сеоске потребе, ипак он није овлашћен, ни овим нити којим другим законским прописом, да решава и о прирезу за подмирење трошкова око овог подизања. То право остаје увек општинском збору. У овом смислу изјаснио се и Државни Савет у својој одлуци од 7. октобра 1905, г., Бр. 7290.

Употреба воде не може се забранити оним лицима која нису хтела платити разрез, јер је за подизање чесме, на сеоском земљишту, уложен и један део сеоског новца.

У колико је за похвалу рад општинске управе и оних грађана, који су разрезом припомогли да се село снабде здравом пијаћом водом — што је први услов доброг здравља — у толико је за осуду поступак неколицине лица која не пристају да плате свој део разреза, и на тај се начин издвајају из сеоске заједнице, заборављајући да ће им ова заједница требати и за доцније.

ХХ.

Марјану Бргићу, писару општине добротинске — Косово:

1. По чл, 4. зак. о општинској мерини (кантарини), општине не могу издавати под закуп право мерења и наплаћивање мерине. још мање ово могу чинити са приходима од издатих сточних уверења и путних објава, јер општина ове послове врше у својству државне, а не у својству самоуправне власти-

2. Према чл. 7! и 105 зак. о општинама, председник, одборници и кметови општински не могу бити општински лиферанти, предузимачи или закупци општинских права и добара, _

„Полиција“ о