Policija

ПНЕ

(као чиновника) било би рђаво враћање на укинуте градске и среске судове за извршење.

Ми верујемо да би било као најбоље средство завођење судских извршилаца по француском узору. То би биле нарочито изабране личности, које не би биле у државној служби али које би под државним надзором извршивале судске одлуке. Законом би се одредило њихово право употребе оружане силе, која би имала за циљ једино то, да савлада отпор на који би наишли приликом извршења. Цео поступак би се вршио под њиховим руководством и под њиховом одговорношћу. Ти извршиоци имали би, као једини. хонорар, проценат од извршења и тај би хонорар падао на терет онога ко би — према судској одлуци — изазвао употребу судског поступка. Дакле тиме би се државни апарат растеретио, а с друге стране државни се буџет не би повећавао. (Осим тога овај би систем и код нас могао да пружи н гарантије, које тај систем пружа на Западу, а које су нам неопходно потребне. Такав судски извршилац — нечиновник био би материјално одговоран да у законом року извршење и спроведе. Свако неоправдано задоцњење обавезало би га да он лично исплати повериоца, а на њему је да се после наплати од дужника. |

И оправдано задоцњење, наступило због претрпаности, повлачи санкцију. У Француској н.пр. чим би се поновило у року од месец дана више од три случаја задоцнења због претрпаности, онда би одмах рејон таквог судског извршиоца, као сувише велики, био подељен на два дела и расписао би се стечај за новог извршиоца у томе другоме делу.

По себи се разуме да се овај систем може замислити само под следећа три услова:

19 да ти самостални судски извршиоци буду довољно стручне спреме (по могућству дипломирани правници, или бар да су положили за то нарочито прописани стручни испит);

00 да им надлежна полицијска власт даје, у сваком случају — кад они то буду захтевали — оружану силу, која ће нагонити заинтересована лица да не спречавају извршење;

39 да буде организован стални и ефикасни судски надзор над радом извршиоца и то у сваком конкретном слу-