Policija

1 ор

и на самом возном устроју знакови (плоче од сјајног метала или у земљу упуштене лампице) који опредељују места где пешаци смеју да пролазе, и где кола да заобилазе. То се види најбоље у ауепше дез Сћатрз Ејузбев, на Рјасе ди Раја5 Роуај, п те де Е!уон код састајалишта са Рјасе ди Ноге! де ме и на живљим булеварима. Чак и вршење виража (320кретања у кружном смислу на окукама) обележава се све више светлећим сигналима.

Врло је важно са гледишта несметаног саобраћаја питање стајања и пристајања кола, нарочито таксија итд. То је једино питање које је Лондон решио пре Париза. Тамо, као и у Паризу, стотине хиљада пословних људи имају своја кола, која их чекају док се задржавају за дужи или краћи боравак у радњама, канцеларијама и. т. д. Гаража нема у свакој улици, нити могу кола свуда да уђу У дворишта. У Лондону, где је простор шири, намештени су „паркинг“ и, т.ј. мирна и доста пространа склоништа која нису на ударцу велике циркулације. Ту чекају кола на своје газде који немају шофере, или заједно са шоферима, ако 60равак није предвиђен за дуже време. У Паризу трагало се за могућностима институисања таквих паркинга, али су могли само да их устроје на неким повољно конструисаним трговима, као испред Раја! Коуаја-а, ког Вегге. Иначе морају кола, остављена за чекање, да стоје подуж тротоара: Но како је велики део улица тесан, те стојећа кола ометају пролаз, закрчују улазе у куће и дућане, не смеју кола да стоје где им је воља. Да не буде криво ни једној ни другој страни улице, морају кола чекати на парне дане на страни парних бројева, а на нвпарне на противној. Изузетак чине кола амбуланата за прву помоћ, ватрогасна и кола са одношења домаћег сметлишта. На булеварима и широким авенијама кола за јавну употребу (то су поглавито аутотаксије) стоје, ако су незапослена, по средини улице, поређана једна иза других у таквом растојању, да је лако проћи између њих при пролазу на другу страну. Овај ред има још и ту добру страну, да се плашљивим или невештим и нервозним пешацима на тај начин пружа могућност склањања од пролазећих кола.

На велике тешкоће наилазила је реглементација саобраћаја услед великог броја спорих возним средстава, а нарочито