Policija

смеју да се крену с места, док се нису сви попели, односно сишли на тротоаре.

Природно је, да није доста, ако се само реглментише

саобраћање кола, већ треба упутити и дисциплиновати и пешаке. На том пољу вреди, као и код нас, правило, да се до пола улице има пазити на десно, а од половине на лево. Осем тога забрањено је, по улицама где су прелази прописати, прелажење на другом него на одређеном месту. Забрањено је, поред тога, и задржавање и разговарање на возном устроју улице, пролажење између кола која су већ стављена у покрет, а по истеку застоја за пропуштање кола, која пролажаху преко дотичне улице или трга.

Како се возачи кола кажњавају, ако се огреше о прописе, кажњавају се и пешаци, Тако је лањске године глобљено 184 лица, јер се нису поставила у прописни ред, кад је био знак за пролаз кола; 349 особа је кажњено, јер су се попеле или скочиле са трамваја пре него је он потпуно ставд; 14 особа платило је глобу за разговарање на сред пута, а за читање новина или књига приликом прелажења преко улице глобљено је 90 лица. То су само казне, које се нису опростиле, јер први пут се глоба обично опрашта.

Веома су строге казне за шофере и кочијаше. У незнат„нијим случајевима следе мање новчане глобе, но ако је кривица непажње потпуно доказана, — а случај није такав, да би имао за последицу и нарочити кривични поступак — одузима се дозвола терања кола на дужи или краћи рок, а код поновљене кривице, а нарочито алкохоличарима, за увек. Осем тога, свако гажење или друго оштећивање публике има за последицу и плаћање одштете и надокнаде за учињену штету. У ту сврху концесионирани шофери (аутотакси и власници теретних и других кола за јавни саобраћај), као и друштва за трамваје и аутобисе, морају да положе нарочите кауције пре добивања дозволе за вршење тих професија.

У мере за чување пешака улази и пропис о блатобравима на аутомобилима. Свака моторна кола морају бити снабдевена са направом ;која спречава упрскавање пролазника, и сваки власник таквих кола одговаран је матери-