Policija

— 333 —

„Непосредна надзорна власт не може тражити од општинског одбора да на место разрешеног председника одреди једног члана суда, који би имао да прихвати дужност председникову. Јер, по јасној одредби чл. 148 зак. о општинама, општински одбор има из своје средине да одреди заступника до увођења у дужност ново изабраних.“

Ово мишљење, по нахођењу уредништва, тачно је само за случајеве кад се председник и кметови или више кметова једновремено уклањају од дужности. У свима осталим случајевима, т. ј. ако је уклањање 2дојединачно, или кад заступнике треба одредити председнику или кметовима оболелим или на одсуству, има се поступити по чл. 38 зак. о општинама (чл. 120 и 121 зак. 0 општ.)

2. У чл. 120, од 5. зак. 0 олштинама јасно је речено да лица, која у дужности заступају дуже од 15 дана председника или кметове удаљене од дужности или на одсуству, имају право на њихове плате, Т. ј. на плате часника које заступају.

Општинском суду ништа не смета да по овој ствари затражи мишљење и од обласне контроле.

ХМ Рад. Т. Ракићу, писару општине белобаланачке:

У „Полицији“ Бр. 13 —14 за прошлу годину објашњено је (стр. 572) да је за замену новчане казне казном затвора, у смислу чл. 7 уредбе о месним и школским одборима, надлежан председник општине, коме је стављено у дужност извршење пресуде месног школског одбора.

ХМ! Суду општине трстеничке:

Таксу из ТБр. 20 такс. тарифе самоуправни службеници плаћају како приликом првог уговора о служби тако и приликом сваког обнављања овог уговора. У недостатку уговора такса се наплаћује према одлуци о постављењу. За све време док важи први уговор или одлука о постављењу, ова такса. не плаћа се. Опширније о овоме видети у чл. 216 таксеног и пристојбинског правклника.