Prosvetni glasnik

608

ПРОСВЕТНОГ СЛВЕТА

III

Министар просвете и црквених послова писмом својим од 14 августа о. г. ПБр. 51 Г>3 позива Главни Просветни Савет, да донесе своју одлуку о томе: има .1и г. Коста Петровић, кандидат ФилосоФије, квалиФиције потребне за наставника средњих школа. Савет, пошто је размотрио извод школских сведочанстаоа освршеним наукама, који је г. Коста Петровић уза своју молбеницу приложио, нашао је, да г. К. Петровић има обичну квалиФикацију за предавача природних наука у средњим школама, ако је заиста слушао оне науке, које се у изводу спомињу, а о томе да се добије уверења, узео је старање на се министар у горњем свом акту IV Писмом министра просвете и црквених послова од 14 августа ове године ПВр. 5033 спроводи се Са вету »Логика,« ко'у је израдио г. Петар Радуловић, управник српске учитељске школе у Карловцу, да је он оцени по унутрашњој вредности и.еној и за које би школе била употребљива. Савет одлучује да ово дело прегледају и оцене г. г. др. Мих. Вујић, проФесор В. Школе и др. В. Бакић, ироФесор учитељске школе. V Министар просвете и црквених послова, писмом својим од 14 августа ов. г. ПБр 5182, враћа Савету дело кривице г. Владимира Станковпћа, учитеља у Ражњу, да савет предложи, коју је меру казне заслужио тај учитељ за разне кривице своје, кад није толико крив, да би га због истих требало отпустити из службе. Савет је узео у размотрење све кривице г. Влад. Станковића, као и једну нову тужбу, која му је с горњим актом противу истог учитеља "спроведена, и нашао је: да је г. Владимир Станковић разним својим поступцима постао немогућан у месту у коме је и да би га требало преместити у друго које место, које пе би било горе од Ражња нити сувише удаљено. VI Министар просвете и црквених послова, писмом својим од 17 августа ов. г. ПБр. 5204, спроводи Савету па мњење молбу г. Мијајила Церовића, практикапта министарства правде, да ли исти има ону квалиФикацију која се законом тражи од оних, који желе добити наставничко место у средњим заводима. Савет пошто је размотрио молиочево школско сведочанство о свршеним наукама у философском Факултету у Вел. Школи, одлучио је, да г. Мих. Це >овић има обичну квалификацију за предавача филодошко - историјских наука у средњим школама.

VII Писмом министра просвете и црквених послова, од 17 августа ов. г. ПБр 5237, спроводи се Савету молба г. Мил. Каракашевића, књижара у Сомбору, којом нуди па откуп књигу »Домаће Животиње« од Мите Нешковића, учитеља, да би Савет дао своје мњење о потреби и цени исте. Савет одлучује, да ову књигу прегледају и оцене гг. др. В. Бакић и Борислав Б. 'Годоровић, проФесори учитељске школе. VIII Др. Л. Докић реФерује усмено о »Зологији«, коју је по немачким ауторима израдио г. Драгутин Дединац, предавач зајечарске ниже гимназије и наменио за више разреде средњих школа. Ре®еренат наводи, да је у овом делу прилично доста нетачних и неиотпуних дефиниција и у поттврду тога наводи неколика места из рукописа. У онште ово је дело слабо израђено, а нарочито општи му део. И ноеебни је врло површно израђен, као на пр. о црвима паразитима. У опште у научном погледу на нижем је ступњу ово дело, но досадашња Зоологија од др. Ј. Панчића. На послетку дело ово не одговара ни наслову своме. Према томе не може се никако препоручити за школску књигу. РеФеренат изјављује на послетку, да он за. преглед и оцену овог дела не тражи никакав хонорар. Услед ове изјаве реФерента др. Л. Докића поведе се реч у Савету о томе: да ли треба награђивати ре®ерате и онда кад се усмеио поднесу. После подужег већања о томе, Савет одлучи с 13 гласова противу 3, да се усмени реФерати не награђују. (Један се члан Савета уздржао од гласања). После тога ирочита др. Јов. Валента свој реФерат о истом делу. Тај реФерат гласи : »Просвепшом Савету Потапсани је примио дело: Јестаственица за више разреде гимназије од Д. Д I део Зоологија, на одену коју п у идућем нодаоси. Велика је баш сада незгода: што се наставни план налази већ на прагу, а тек новим наставним планом пма се тачно одредиги 1. разред, у ком се има са колико часова иедељао тај предмет и у ком обиму нредавати; 2, Програм, и на основу тако утврђеног, наставног плана и програма има се тек учебна књига нанисати, учила набавитн. За то је потписани тог мњења; да се не упушта у нодробно научно оцењивање овог рукописа, јер скоријем ће се сва са законом прописана условија