Prosvetni glasnik

193

љоииса за IV разред, а програм из Српске Историје за IV разред упућен је г.г. Љуб. КовачевиКу, Дим. Јовановићу и П. ИикетиКу да га скрате, пошто се но прочитању истог нашло да је у н> ушло много грађе. Да би се отпочети претрес наставних програма за основне шкоде бдаговремено свршио на

преддог г. Ст. Д. ПоиовиКа Савет је оддучио : Да се до 1. Маја ов. г. држе сваке недеље по два састанка.

С овиме је састанак закључен.

ГОДИШЊИ ИЗВЕШТАЈИ СТАРЕШИНА СРЕДЊИХ ШНОЛА

ЗА 1883-4. Ш^О^СЈ^У ГОДИИУ

VI Пожаревачке ниже гимназије I У почетку школске 1883-4 године уписало се у ову нижу гимназију, у I разред 81 мушк. 13 женск. — Свега 94 II „ 51 „ 12 „ - „ 63 III , 22 „ 13 „ - „ 35 IV „ 17 „ 2 „ - „ 19 171 мушк. 40 женск. — Свега 211 1. Од њих, у течају школске године У РАЗРЕДУ I II III IV Напустило је школу ... 19 7 — Отишло је у друге заводе . — 5 2 2 Отиуштено с правом на испит 2 — - Умрло — — 1 2. Испит је полагало на крају школске годиде : у I разр. 71; у II разр. 50; у III разр. 32; у IV разр. 17. 3. Испит је положило и ирелазе у старији разред: у I разр. 27; у II разр. 19; у III разр. 13; у IV разр. 9. 4. Понављају испите из појединих предмета; у I разр. 11; у II разр. 16; у III разр. 10; у IV разр. 5. 5. Понављају разред: у I разр. 25; у II разр. 16; у III разр. 10; у IV разр. 3. 6. Отиуштају се из завода, јер су две године узастопце учили, један разред: у I разр. 7.

7. Награђени су књигама п нохвалним листовпма: у I разр. 10; у II разр. 5 ; у III разр. 5; у IV разр. 2. Према овоме у школској 1883-4 годпнп:

Прелазе у старији разред Понављају иснпте . разред . . Отпуштајл се

ИЗ р АЗРЕДА I II III IV 27 19 13 9 II 16 10 5 25 16 10 3 70 51 38 17

II Предавања у овој школској години завршена су 13. Јуна. Дотле су и сви предмети предавани по „наставним ирограмима за више и ниже гимназије", што их је министарство у своје вреле проиисало. Ученпди су се служили књигама, које је министарство одредило. Ове године уведени су нисмени задаци у школи као јача гаранцпја, за оценивање самосталног и стварног рада ученика из појединих дисциплина. За сада успех у Овоме задовољава, а надати се, да ће у даљем току развића, ова практика осетно ирипомоћи не само наставницима при нредавању, већ и учепицима, да се у самој примени навикавају на очигледност и да размишљају о науци, која им се предаје. Јако се осећа иотреба, да се за овај завод постави учитељ Цртања и Леаога Писа/ња, чије је место већ 4 годипе остало непонуњено. 25