Prosvetni glasnik

306

РАДЊА ГЛАВНОГА ПРОСВЕТНОГ САВЕТА

Број часова по разредима утврђен је за сада овако: II раз. 3; III раз. 4; IV Ј»аз. 4; V раз. 4; VI раз. 4; VII раз. 3; и VIII раз. 2 часа недељно. Босле овога нрешло се на сам програм, који је за поједине разреде утврђен и примљен овако: II разред. А. Читање и иисапе : познавање 1, изговор Француских слова; правопис. — Б. Основи граматике-. најглавније о члану и именици; иридев: постајање женског рода у придева, с најважинјим изузецима, постајање множине, поређење, с најважнијим изузецима; заменице ; бројеви ; глаголи: рге8еп1, р. с1еСш, ипрагШ1, р. т<1ећш, ј;и!иг 81тр1е, соп(1Шопе1 ргезеп! и шрегаШ правилних глагола у радном стању, у потврдном, одречном, упитном и одречао упитном облику; правилно постајање прилога; најглавнији предлози исвезе; главни делови речеиице и ред речи у њој — В. Примена: практична вежбања у превођењу с Француског на српскн и обрнуто. III разред. А. Граматика: поиављање изИ. раз., — род у именица; — ошпнрније о заменпцама и придевима; — потпуно о правилним глаголима: глаголски облици који нису учени у II р.; правилни глаголи прве врсте, који у некпм облицима немају у неколико своју основу (1етег, рге1'егег, арре1ег, је1ег, тап§ег, соштепсег, етр1оуег); трпно стање; повратни безличнп глаголи; — најобичнији неправилни глаголи; — најправилније о употреби времена, и начина. — Б. Примена : практичка вежбања као и у II. раз. IV. разред. А . Граматика: понављање из III раз.; — множпна сложених именица и арпдева; именичко сингуларе и плурале тантум; неправилни и непотпуни глаголи; све о прилозима, предлозииа и свезама. — В. Нримена: читање и превођење лакших састава (причица, басана, историјских одломака и т. д.) с граматичком анализом ; превођење нарочито удешених реченица са српског на Француски.—В. Учење на памет кратких п лаких проз них састава и песмица. V разред. А. Граматика: најглавнија правила из Француске синтаксе по појединпм врстама речи; о реду речи у реченици;— Б. Примена: превођење с Француског на српски из које удесне Француске читанке с граматичком и синтаксном анализом ; превођење реченица са српског на Француски, за примену изучених граматичких а поглавито синтактичних правила. — В. Учење на иамет прознпх одломака и лакших песама. VI разред. А. Граматика: понављање и допуњавање синтактичких правила. — Б. Примена: превођење с Францускога на српски из чптанке, и превођење реченица с Францускога на српски, као п

У V. раз.—В. Учење на памет прозних одломака и песама, пропитивање п одговарање на Франц. језпку о садржини њиховој. VII разред. А. Читање одломака из дела најзнатнијих Француских нисаца XVII, XVIII и XIX столећа (из које удесне антологије) с кратким напоменама о живогу и раду тпх писаца (на Француском језику), пазећи на теже ствари из синтаксе и на Фразеологију Француску. Уз то и казивање садржине прочитанога (француским језиком).—Б. Примена: превођење са српског на француски лакших књижевних одломака, нарочито одређених за то. VIII раз. А. Читање одломака пз дела најзнатнпјах Француских писаца, као и у VII разреду; спнониме и хомониме. — Б. Превођење са српскога на Францускп као и у VII раз. и самостални састави на Француском језику. У свима разредпма задаци, и то: у II, III и IV раз. реченице с Француског на српски и обрнуто; у V и VI. раз. прозни састави с Француског на српски и обрнуто; у VII и VIII, превођење поглавпто са српскога па Француски лакших књижевнпх састава, а VIII раз. још и самостални састави на француском језику. Наиомена. Сваком згодном приликом поредпти граматичка правила и особине Францускога језика са српским. С овим су свршени ови састанци.

ВАНРЕДНИ САСТАНЦИ 477-ми п 480-ти од 15. аирила и 13. маја 1891. г., у Београду. Би.ш су: иредседник, Стојан Марковић ; редовни чланови: Ст. Д. Поповић, др. М. Јовановић-Батут, Љ. Ковачевић, Ђ. Козарац, Милов. Р. Маринковић, Ж. Поповић, Ст. Ловчевић ; ванредни чланови : Ж. Живановић, В. Димић, Ст. Предић, Љуб. Јовановић, Ур. Благојевић и Дим. Соколовић. Пословођ : Мил. Марковић. I. Прочптан је и прпмљен записник 472. п 474. ванредног састанка. II. На оба ова састанка претресап је програм из немачког језпка у гимназијама. Еао стручно лпце за овај предмет био је и на једном п на другоме саставку г. Владимир Малпна, учпгељ језика у I. београдској гимназији.