Prosvetni glasnik

РАДНзА ГДАВНОГА ПРОСВЕТНОГ САВЕТА 329

којим је спроведена Савету на оцену модба г. В. Валозвића, књнжара нз Веограда, којнјемолио за одобрење, да се његово издање „Човечје тело, грађа његова н органи" може унотребљаватн као помоћна књига ученицнма основних и средњих нгкола при учењу иауке о човеку, п да се препоручи књижницама основних школа. Савет је одлучио: да се ова књига може употребљавати као исобвезан уџбеник у оним школама где се учи наука о човеку. VI Прочитано је писмо г. Министра просвете и црквених послова од 24. априла о. г., ПБр. 8279., којим је спроведена Савету на оцеНу понуда г. Симе Лозанића, Министра на расположењу, који је ионудио за школскп уџбеник своје дело „Хемија за средње школе." Савет је одлучпо: да се умоли г. д-р Марко Т. Леко, државни хемпчар и хонорарни проФссор Вел. Школе, да изволи ово дело прегледати и Савету реФеровати : може ли, се оио употребити каошколски уџбеник у средњнм школама. VII Прочитано је нисмо г. Министра просвете и црквених иослова од 29. априда о. г., ПВр. 8630., којим је спроведена Савету на оцепу понуда Учитељског Удружења, које је молидо за одобрење, да се може употребити за покдањање ученицима основних школа о испиту његово нздањо „Шумскп заточници." Оавет је одлучио: да се умоди г. Стеван Т. Јакшић, проФесор Вел. Шкоде, да изволи ово дело прегледатн и Савету реФеровати: може ди се оно употребити за намењену сврху. УШ. Прочитано је писмо г. Мииистра просвете п црквених посдова од 11. априла о. г., ПБр. 7239., којим је спроведена Савету на оцену молба Мих. Костића, књижара из Пожаревца, који је модио за одобрење, да се може употребити за поклањање ученицима основних школа о годишњим нспитима његово издање „Шкодица" и да се нреноручи књижницама основних школа. Савет је одлучио: да се умоли г. Јован Миодраговић, проФесор, да изволи ово дедо прегледати и Савету реФеровати: може ди се оно употребити за намењену сврху. IX Прочитано је писмо г. Министра просвете и црквених носдова од 17. априда о. г., ПБр. 12096.,

којим је спроведена Савету на оцену понуда г. д-ра Ђорђа Радића, К0 Ј И је модио да се његово дедо „Познавање и нега цвећа" откупи за поклањање о годишњим иснитима ученицима а нарочито ученицама, и да се нареди да ово дело набаве и све књижнице основних школа. Савет је оддучио: да се ово дело може употребити за поклањање ученицама виших разреда Впших Женсвих Школа и да се може нрепоручитп књижницама воћих градских оиштина. X Прочитано је писмо г. Министра просвете и црквених послова од 15. априла о. г., ПБр. 6355., којим је спроведена Савету на оцену молбаг. Стев. Предића, проФесора III беогр. гимназије, који је ионово молио да се донесе решење: Хоћо ди се и даље употребљавати као шкодски уџбеник „Анова француска граматика" и ако и даље остане у употреби да се н њему и г. Шљивићу изда хонорар за то као ппсцима деда. Савет је одлучио: да остаје прн ранијем својем решењу по овом предмету. XI Прочитана је из броја 11. и 12. „Учитељског Весника" од 20. о. м. бедешкапод насловом „далп оставке", у којој се каже: да је седница Главног Просветног Савета од 17. о. м. бида бурна; да се је дигла граја кадје г. Љуб. Јовановић предложио да се и учитељи кандидују за надзорнике основннх школа, и да се у мало ннје тражила на други начин сатисФакција од г. иредлагача; да се са меродавне стране просуо читав низ грдња и клевета на учитеље данашње и њихов рад. Даље, да није дено звати учитеље у Савет, иа их онда грдити, нападати и омаловажавати. Главни Просветни Савет једногласно је одлучио: да се г. Мннистру достави до знања, да седница, његова од 17. ов. мес. није била бурна, негоје бида седнпца мпрна и уредна као и све остаде; да се на предлог г. Љуб. Јовановића — да и учитељи буду кандидовани за надзорнике основнпх школа није дигла никацва граја, нити је од њега тражена каква год сатисфакција, да ни од које стране, а најмањо од меродавне није иала никаква грдпа и клевета на данашње учитеље н на њнхов рад, н да учитељи нису ни грђени, ни наиадани, ни омаловажавани. Била је у истини дебата опредлогуг. Љуб. Јовановића; али дебата објективна, у којој су противу преддога изнесени између осталога и ови разлози: 1., што би школа онога учитеља, који би имао да