Prosvetni glasnik

НАУКА И НАСТАИА 125

Ако се предаје по оном другом начину, кад се сврши множење броја 1. онда ово записивање изгледа овако:

1 X 1

=

1

2 X 1

2

3 X 1

3

4 X 1

=

4

5 X 1

=

5

6 X 1

=

6

7 X 1

=

7

8 X 1

=

8

9 X 1

=

9

10 X 1

=

10

Кад се сврши множење броја 2, онда ово записивање изгледа овако: 1X2=2 2X2=4 3X2=6 4X2=8 5 X 2 = 10 6 X 2 = 12 7 X 2 = 14 8 X 2 = 16 9 X 2 = 18 10 X 2 = 20 За овим додази множење броја 3, итд. Овако је изложена таблица множења у рачуници прописаној за ђаке. Код оваког предавања таблице множења иде се по величини множеника, и умножава се сваки број за себе. И овде се зааисује докле се и колико се аређе, а не Цвла таблица од једном. Чак ни о поједином броју није могуће прећи за један час, па. наравно, не треба ни записати све множење тога броја. Истина, по садашњем програму, у I раз. не учи се писмено рачунање, али ово и није никако рачунање, већ само читање бројева, прелисаних са школске табле. Ради понављања потребно је чешће пропитати пређене бројеве и овако: Који се бројеви помноже па изиђе 15? Који се бројеви помноже па изиђе 16? Или: Који бројеви у множењу дају 18? Итд. Велика таблнца мнозкења Велика таблица множења састоји се у множењу бројева већих од 10, то јест, у множењу бројева од 10 до 20. При предавању, разуме се, прво се дотични број множи само са јединицама, а после са јединицама