Prosvetni glasnik
неколиво речи о основној нлстави у француској
329
је оно друкчије представљено, него што учи његова религија. б.) Наставник не упуштајући се у прописе разних религија труди се, да дете разуне и осети своју ништавост пред божанством, чије је законе дужно слушати, јер то му и његова савест наређује. У последњем курсу опширно се понавља наука о дужностима, а нарочита се пажња поклања оном одсеку, где се говори о дужностима према отаџбини (војна дужност, дужност плаћања порезе и т. д.). Из до сада реченога види се, у коме се кругу креће морална настава, а очигледна је и корист од те наставе, која нипошто није наперена против редигије, него против једне конФесије (римске) која је страшном нетолеранцијом бацида под ноге основне идеје Христове науке. Лајпцишки проФесор Вихграм, по коме су ови редови писани, овако завршује свој чланак: Ја неКу да аевам славоиоје француској основној настави, јер томе још није време, али кад дође, ми Лемо их са завишКу аевати.