Prosvetni glasnik

62

ПРОСВЕТНИ гллснпк

* Организација тих (привремеиих) курсова за теоретичну и практичну спрему практичких лекара за позив шкодска лекара хигијеничара сгвар је замашна и пресудна, која сс може на надлежним и дораслим снагама смишљено установити, без затезања и полутанства„ али и без пренагљивања и нретеривања. Нрема томе ограничаваи се да нагласим главне етвари којо о организацији тнх курсова треба имати у виду и на којима се ваља задржати. Као што је позив и рад гаколског лекара хигнјсннчара трострук тако мора бити и његова спрема наиме: 1) лекарска, 2) хигијеничарска и 3) педагошка. Према овом и курсеви за снрему тих школских шведских хиги.јеничара морају трајати најмање 3—4 мессца, јер и ако су слушаоци тих курсова практични лекари, ипак је ово посебан позив, који обзиром на лекарску и нанме хигијонску и псдагошку задаћу тражи сиецијалну спрему и пракгичку извеџбаност. У тнм курсовима треба односне кандидате за школске лекарске хигијеничаре упозорити пре св:та на то, које огранке своје лекарскссиреме особиго да проуче и негују и у којем обиму и правцу то да чине. Мимо овога биће упућени теоретично и лрактично о томе, каконајпотребнија Физикална, хемијска и бакгеријолошка испитивања да чине, и који су им апарати и предмети неопходно потребни (Физикални, хемиски и бактсриолошкн). Овде ће се главма пажња скренути на ноук\ за хнгијонско иснитивање земљишта на којем су сазидане школе и домови, даље пијаће воде, ваздуха -школског, те како да се са хигнјенског гледишта контролишу: школска оирема, учила, прибор итд. Школским болсстима дечјнм и учигслј С кнм, односно темсљној спреми школских лекара хигијеничара у томе обратиће се највећа иажња. С гога ће ту ствар у курсу обрађивати нарочити теорегички и практички у томе извеџбан специјалиста, који ће своје поуке тако удесити да исте по могућству увек или бар што чешће практички демонструје, јер је то најсигурнији пут к успех\ г . Нсто тако нримићс ту дотични кандидати и суставну поуку о алкохолизму као и спрему за борбу против њега. Педагошку спрему за свој позив добиће посетиоци курса осим теоретским уиутима од опробана педагога још и посредством нарочитнх практичких поучних предавања, које ће они сами наизменце у курсу држати о иојодиним тематима, и то увек у присуству стручњака недагога и дотичног наставника. Та поучна иредавања критикују кандидати одмах по свршеиу нослу, а присутни наставницн и наиме педагог стручњак указује на стварне и методичке махне у обради и иоказујс шта је требало рсћи односно како треба поучавати. Недагошку