Prosvetni glasnik

412

просветни гласник

образна питања, на која. се може кратко одговорити. Није дака ствар саставити нацрт тих иитања, јер њима треба нредвидети само оно што је битно, што најтачније и најјасније може да одреди физички, морадни и интедектуални скдад детета. Иокушаћемо да овде изнесемо угледну шему таких питања', пропраћајући их и угледним одговорима — како би читаоцима сама ствар била јаснија. Та шома наша нити је потпуиа, иити савршеиа. Разрада шеме — ствар је знања и искуства не једног, већ многих лица, а иста ће се попунити и усавршити само онда, кад се почне примењивати. Тада ћо се опазити и омашко и недостаци као и издшпна опширност, ако их буде у претходном нацрту, и неправилно ностављање питања, што је врло могућно кад се шема прави теориски. Речју, сама иракса и примена шоме учиниће да иста буде што ближа своме идоалу. III Угдедни план ирве карактеристике I, Породица учени^а Отац Н. има 45 година, сдужи у приватном предузећу; нема завршно образовање; човек мадо-кудтуран; нема времена да пази на васпитање децо; често прибегава само оштрим казнама. Мати је једва писмена жена, дакомисдено добра и некарактерна; аукторитетом се не користи у иородици. Два старија брата и старија сестра школују се у средњпм шкодама. Стања су срвдњог. Укок живе у граду. II, Учени^ова прош,дост до уписа у ш^о>ду Ученик Н. у детињству је патио од енглеске бодести, доцније прележао богиње. Слабо је растао, позно је почео ходити и говорити. У седмој години почсо је учити писменост под управом сестре — гимназисткиње V разреда; учење је шпдо траљаво и због невештине управитељке (сестре) механично. Н. је нроводио улични живот: на дворишту, на улици, на потпуној слободи, без контроде и надзора. Две године спремао се за испит у учитеља градске шкоде. Кад му је бидо 10 година подагао је испит први пут и — пао је Тек после године подожио га .је. III. Први хдекарс^и прег\дед у ш^ОхДИ Ученик Н. на прегдеду се ноказао кропак и здрав, но физички није био развијен као вршњаци му. — (Подробности у санитарном бланкету).