Prosvetni glasnik

632

ПРОСВВТНИ ГЛАСНИК

VII разред: 1) 1)1е гчтеИе ВШЉегеК; ш (1ег (Јеигксћеп ТлИегаШг, превод на српскн; 2) Баладу 8сћП1ег-ову сИе Виг§8сћаЛ казати немачки у прози; 3) Десет примера српског инструментала превести на немачки; 4) Ђурађ Смедеревац (Срп. Читанка), превод на немачки; 5) Мзнети на немачком језику (1еп Огшк1де(1апкеп ипс! (ће ш (1ег Ва11а<1е — с1еб 8ап§ег8Иисћ — (1аг»ез(;еШеп Соп^газ^е (ТЈШапЛ); 6) Реченице с применом директна и индиректна говора; 7) Наћи коју еквивалентну посдовицу у српском и немачком језику, било ио сећању и .1 и својим забелешкама; 8) Изложити укратко (на немачком — сдободно) садржину I чина из Лесингове в Мшпа уоп Вагпћећп"; 9) Издожити укратко (на немачком — слободно) садржину II чина из Лесингове ,Мтпа уоп Вагпће1т"; 10) Изложити укратко (на немачком — сдободно) садржину П1 чина из Лесингове ,М1ппа л т оп Вагпћећн"; 11) СоеЉев ХЈгЉеН ићег Мтпа уоп Вагпће1т (превод); 12) И зложити укратко садржину 1 појаве I чина из Шидеровог Ш1ће1т Те11-а; 18) Изложити укратко садржину 2 појаве I чина из Шидеровог УУНћећп Те11-а; 14) Бје 6езсћ1сћге (1ев а11еп ^о16 1. уоп Ве8бш§ (диктандо и превод); 15) Издожити укратко (на немачком — сдободно) садржину 3 појаве I чина Шидеровог Ш1ће1т Те11-а. УШразред: 1) ХЈећег с!аб 1/ећгдесИсМ (Сое1ће), превод на срнски; 2) „Господину Лорду И. Н." (Иисмо из Итадије од Љуб. Ненадовића), превод на немачки; 3) Вотап ипс1 Бгата (из \УИће1т Ме1б1егб Већгјаћге од Сое1ће-а), превод на српски; 4) МипЛаг! ин<1 сНе ЗсћгШзргасће, по диктату, превод на српски; 5) Српску народну причу „Занат је здатан", испричати на немачкоМ; 6) Смрт мајке Југовнћа, — садржај и карактеристика на немачком; 7) Ераљевић Марко и вида, — казати немачки; 8) Сигпси1ит тИае, немачки. Друга Београдска Гимназија а) Српски језик: V разред : 1) Марко Краљевић, према народним песмама; 2) Дат је прозни текст, у коме има стидских погрешака; одредити их и исправити; 3) У извесном броју стихова одредити тропе и Фигуре; 4) Препричавање народних песама ; 5) У тексту старо-сдовенском има граматичких погрешака — избедежити их и исправити; 6) Свестран претрес извесног броја стихова. За домаће радове, поред препричавања. даване су сдободне теме (већином краћи описи). VI разред: 1) Св. Симеун и Св. Сава договарају се о зидању Хидандара (дијадог); 2) Први пут у шкоди (успомена); 3) Значај XV века у књижевности српској; 4) „Прва бразда" од Мидована Гдишића (препричати најдепше место); 5) „Редак Звер" од Милована Ђ. Гдишића (преиричати најдепше место); 6) Карактеристика приморске књижевности; 7) Гимназист (његове дужности и права,). VII разред: 1) Матија Рељковић; 2) Врдина је снага; 3) Себ прегорјев највише се може (С. М. Сарајлија, Србијанка); 4) Доситије Обрадовић као човек; 5) Моја најмидија ириповетка; 6) Свако је своје среће ковач (критичко разлагање); 7) Успомена на пок. друга, Анту Чодак-Антића. VIII разред: 1) Најдепша прича Л. К. Дазаревића (по схватању самих ученика); 2) У чему је вредност Бранкове поезије?; 3) Сдободна