Prosvetni glasnik

НАУК.4. И НЛСГАВА

533

тема; 4) „Свјет је овај тиран тиранину, а камо ди дунш благородној П. П. Његош; 5) Уметничка епска поезија у новијој српској књижевности; 6) Сдава иди срећа? 7) „Ко на брдо ак' и мало стоји, више види но онај под брдом", Његош; 8) Зашто се проучава књижевност једног народа?; 9) Еоје ми се драмско дело највише свиди и зашто ?; 10) Који задаци чекају нашу данашњу омладину? V већини случајева био је слободан избор између две теме. Радови код ку&е*: 1) Забавна књижевност у Делу за год. 1906.; 2) Забавна књижевност у Новој Искру за год.-1906.; 3) Забавна књижевност у Сра. Књиж. Гласнику за год. 1906.; 4) Путописи Љ. Ненадовића и М. Јовановића. б) Немачки језик; V разред: Преиричавање одломака из Веберове читанке као А1ехапс1ег т АМка и песама „Оег ВПп«1е Кош§" и Наггаз, „Вег кићпе 8ргга§ег". VI разред: 1) Мигпћегд I; 2) Мигпђегд II; 3) Ме1в(;ег МагИп; 4) ^је КареПе; 5) Пег Ар!еЊаат. VII разред: 1) Ег1кбш§; 2) 1)1е Тгеие е1пеб Кбш§8; 3) М1 §поп; 4) Бег- Кпађе ииЛ (1ав Р1081е1п; 5) 1)ег бап§ег. УШ разред: 1) Изводи из лектире у краћим саставима п сдободно превођење новог текста по диктату. в) Француски језик;' V разред: 1) Д ;товано ј« из ■ лије пређенога; превођене еу нарочито удешене речашце са срнског. Једанпут недељно. VI разред: 1) Диктати из лакших Француских прича. Једаннут недељио. VII разред: 1) Диктовано је и превођене су реченице са српског у вези с пређашњим синтактичним правилима. Једанпут недељно; 2) ДомаКи саетави на Француском: Бој на Љубићу; Ко ограничава своЈе жеље, увек је довољно богат; Уједињење даје снагу. УТТТ разред: 1) Прво су давати диктати, а доцније су превођени тежи текстови с Француског на српски. Једанпут недељно; 2 ) ДомаКи састави на Француском: Да се преприча нриповетка Л.азе .Јазаревића л Први иут с оцем на јутрењу"; „Ваш пријатељ тврди, да кад се зна да чИха и пише, нема се више ништа у школи научити. Треба доказати да је у заблуди и објаснити му корист других знања која се у школи уче"; „Уједињење даје снагу". Трећа Београдска Гимназија а) Српски језик: V разред: 1) Један одломак из Житија Гер. Зелића исписати по особинама чистога ирозног стида; 2) Да се из задате народне песме (за сваку групу ђака посебице) поваде изучене Фигуре и троии; 3) Да се напише нека кажа, бајка, гатка или прича о животињама и каже шта има у њој од тога епског облика, а шта од других; 4) Л.епи карактери у песми Урош и Мрњачевићи; 5) Како је представљен Бановић Страхиња у песми истог имена; 6) Да се испише садржина песме „Чета" и истакну лепа места и описи; 7) Анализа епа Смрт Смаил-аге Ченгића (домаћи).

* Радили појединци, па у жкоди њиков рад читан и претресан.