Prosvetni glasnik
534
ПРОСВЕТНИ ГЛАСНИК
VI разред: 1) Нородични живот у српским народним песмама; 2) Сриска мајка у сри. народним иесмама; 3) РеФл .ексије о првом говору Вука Мићуновића; 4) Превод једнога одломка из житија старих српских биограФа (за сваку групу ђака други биограФ;) 5) Пера Сегединац, главни јунак трагедије истог имена; 6) Целокупна анализа исте трагедије. VII разред: 1) Качић и Релковић, њихов значај и паралела; 2) Похвада српскоме хајдуку и ускоку; 3) ,Шта Леонид хоће и Сдевола, кад Обилић стане на поприште?" Гор. Вијенац; 4) Којим се врлинама можемо поучити из народних песама ? 5) Користи од пешачења; 6) Какав треба да је књижевни језик? и поглед на иеториЈу књижевнога језика од Св. Саве до Доситеја; 7) Сдободоумне и напредне идеје Доситејеве из дела Живот и прикљученија; 8) Доситијеве мисли о књиженом језику и народном просвећивању; 9) Доситеј као писац о вери и борац противу црквених и верских заблуда, доцније у цркву унесених (домаћи); 10) Доситеј као моралнн фидозоф (домаћи). — Неке од ових тема рађене су по избору. VIII разред: 1) а) Бранко као песник природе; б) Бранко као родољубиви песник; в) Општа карактеристика Бранкових песама. По избору; 2) а) Живот, обичаји и погледи црногорски на свет и друштво у Горском Вијенцу; б) РеФдексије у Горском Вијенцу, погдавито у говорима вдадике Данида и игумана СтеФана ; в) Уопште о Горском Вијенцу. По избору; 3) „Корен је науке горак, ади су ндодови сдатки"; 4) Изображенве народу нравственну — Моћв дае лчу груба исполина, Води во согдас!е умђ и сердце. — Дарове Муза ирисвои Роду, Л. Мушицки; 5) Одушевљење као извор ведиких дела; 6) Поглед на народни живот пре досељења, за време старе српске државе, робовања и данас; 7) ај Национална идеја до XIX века и данас. — Први и други устанак испоређени с борбама остадих народа за осдобођење и уједињење; б) Задатак модернога романа и ириповетке. Погдед на развој српске прииоведачке књижевности и њене главније представнике; в) «Воскресење не бива без смрти", Гор. Вијенац; 8) а) Епске песме Бранкове; б) Анадизав Ђачкога растаика иди пута; в) Има ди у Бранка реФлексија и какве су. Поизбору; 9) а) Карактеристика вдадике Данида и игумана СтеФана; б) Осећајна дирика у Горском Вијенцу и описи. По избору; 10) Невоља и човек; 11) „Велики људи творци су ведиких дела"; 12) „Надт> самимт> собомг наитежа ноб^да! — Недаи да расту заедно ст. силама — Тн тамни врази твои. Волго — наипре нодт, лрамЂ подвергни ума", Л. Мушицки; 13) Срби нрема Византији, Турцима, Западу, особито према овом поеледњем, у данашњем времену; Сем тога сваки је ученик радио по један, а неки и по два реФерата о појединим књижевницима. б) Немачки Језик: V разред : 1) Не1 )е1: „Јз! (1ег Мепвсћ еш \уип(ЈегИсћез безсћбр!'" (иревод); 2) Рг. Иппгд: „1)ег ХЉе1ип§еићог1" (превод); 3) „Ваз Бхсћ! (1ег 1геиеп Зсћтеез^ег" (диктат и превод); 4) Ст. Ловчеви% , »Значај Феничанског народа", (превод са српског); 5) „ЈиИиз Саезаг" (диктат и превод);6 ) 1 ? гге<1. ЕикН: „Кбш§1п 1лпзе топ Ггеиззеи" (иревод); 7) НаирГ: „Беошскз иић 8ете НеМепзсћаг" (диктат и превод); 8) Ст. Љвчевик „Фидип II" (превод са српског). VIразред: 1) „1)ег Агаћег ип(1 8еш Иегс!" (кратко препричавање); 2) „Каг1 (1ег Сговзе" (превод); 3) РГебег: „Бге Розаипе (1ез СепсМз"