Prosvetni glasnik

НАУКА И НАСТАВА

535

(превод); 4) „Ег ћа4 (1аз Ве1п §е1згосћеп", (кратак извод); 5) Ђоетег: „МоНеге ипс1 Еа&пШпе" б) Ђоегпег: ,8рагзатке11 ипс! СтеГг; 7) Ст. ЛовчевиК „Победа хришћанства" у Шпанији; 8) Превод из Сида. VII разред: 1) РггеА. Кбгпег: „ГгеЈћегг топ 81еш" (превод); 2) О. РогзГег: „Ма1;го8еп1ећеп" (диктат и превод); 3) 6-оеТе: „Е§топ1:" III Аи&и§, (превод); 4) в-оете: „Е§тои1" V Аи1'ги§, З^газзе (садржај); 5) ОоеТе: „В1сМии§ шк! \УаћгћеП". III Висћ (превод); 6) О-оеТе: „Впе1е аиз (1ег8с1ше12" (диктат и превод); 7) О-оете: „01сћ1ип§- ип<1 "УУаћгћеИи XI Висћ; 8} „Мтпа уоп Вагпће1т" — „Те11ће1т" (СћагаМешИк). VIII разред: 1) \УИће1т Ме1з4ег8 \Уапс1егјаћге „ \УЈ1ћеЛт ап Ха1аПеп" (превод); 2) 6-оеТе: „ИаНешзсће ВеГзе" II, (диктат и нревод); 3) 8сћИ1ег: „ \УПће1т Те11" III Аи1ги§, 2 8сепе (садржај); 4) ЗеММег: „\УПће1т Тећ", III Аи&ид, 3 8сепе (садржај): 5) (Ј-оеТе: „НаНеп1сће Велзе" I (превод); 6) 8сМПсг: „СевсМсМе (1е8 30-јаћп§еп Кпе§ев" (диктат и иревод); 7) ОоеТе: „2лтеН;ег Аи1еМћа1ип Вот" (превод); 8) „СоеШе ап 8сћН1ег" (диктат и превод); 9) \\'Пће1т Ме1з1ег8 \\'агн1егјаМ'е „Вје рП§егс1пе Тћбпп (превод); 10) О-оеТе: „ИаИеп18сће ВеЈзе" II (диктат и превод); 11) ЗсћШег: „^ПћеНп Те11", III АМги§ 3 8сепе (садржај); 12) О-оеТе: „ПнНешзсће Ве1зе" 1 (превод); 13) 8сћШег: „СезсћПће (Хез 30јаћпдеп Кпе§ез" (диктати лревод); 14) ОоеТе: „2\уеНег АМепШаН 111 Вот" (превод); 15) „8сћШег ап Сое^ће" (диктат и нревод). в) Француски језик: нема саоиштених иодатака. Београдска Реалка а) Сриски језик: V разред: 1) У селу (опис места, успомене); 2) Утисци од песме Јоваиа И.шћа: „0 премила...«; 3) Српско коло из „Ђачког растанка"; 4) Мдадост (размишљање нрема упуту); 5) Вежбање у обради писама; 6) Осећање Бранка Радичевића у /Бачком растанку«; 7) Прикази народне гатке „Аждаја и царев син"; 8) Поглед на приповедање српскога народа. Предање о десковачком војводи Илији Стрељи; 9) Гусдарева намера у песми „Пропаст царства српскога"; VI разред: 1) Улога архимандрита Христијана у трагедији „Пера Сегединац"; 2) „Тврдица" од Молијера; 3) Приказивање одабраних српских уметничких приповедака (по наставникову избору); 4) Вежбање у обради писама; 5) Личности у прииоветки „На бунару"; 6) Приказ једнога места из архијепископа Данила; 7) Змајеве посланице Каћанском; 8) Приказ песме Динка Рањине „Разговор у тузочловику". VIIразред: 1) Размишљање о стиховима Јована Поиовића: „Тако се природа обрће вечно, само једнако: све на земљи што је мени подлеже скорој"; 2) Значај Качића песмарице; 3) Нојава, намера и значај „Живота" Доситија Обрадовића; 4) Вежбање у обради писама; 5) Приказ „Гласа ар®е шишатовачке": 6) Избор позива (размишљање); 7) Л-Пчни утисци од нрочитане песме Петра Прерадовића „Сухо дрво". VIII разред: 1) Објаснити Његошеву реч: „Човјек, изгнат за врата чудествах, он сам собом чудо сачињава"; 2) 0 „Горском Вијенцу"; 3) Рат и мир (размишљање); 4) Прикази епских спевова Јована Суботића; 5) „Пјесма Дубровнику" Петра Прерадовића; 6) Коме културном народу највише симпатишеш? 7) Рударство у Србији; 8) Источна Србија (географско-културни опис). прооветни гдаоник , 1 кн>., 7 и 8. св., 1908. 36