Prosvetni glasnik
НДУКА И НАСТАВЛ
549
Пајсија; 10) Слободна обрада бибдијске приче (по упуству наст.); 11) Лирика код Гупдулића. б) Франдуски језик: V разред: 1) Разнолике варијацше реченичног склопа (у више задатака); 2) Сћаг1ета§пе (варијација штива превод по диктату); 8) ]је 1оир1е1, 1е јеипе тои^оп (превод); 4) ТЛуззе е! АсћШе (превођење); 5) НМоћ'е <!' АНђее, Регзап (превод по диктату); 6) Сезаг (превод по диктату). VI разред: 1) Једна сцена из 6П В1а8-а (превод по диктату); 2) Џпе ауепШге (1е Те1ета^ие (превод по диктату); 3) Додазак Жи .1 Блазов у ПењаФдор (опис на Француском); 4) Уоуаде еп НаНе (превод по диктату); 5) Ре №1 е1 Сап^ие (превод по диктату); 6) Бе тхеШагЛ е! 1'апе (превођење); 7) Ре зате^ег е! 1е 6папс1ег (превод по диктату); 8) Ртиетрз (превод по диктату). в) Немачки језик; Vразред: 1) 5 реченица са српског на немачки; 2) (Муззеиз — превод с немачког; 3) Милосрдно дете — превод са српског; 4) Агтт — превод с немачког; 5) 6 реченица са српског на немачки; 6) Гавран и сдавуј — превод са српског; 7) В1е Киззеп — превод с немачког; 8) \Уаз ет ^еЈзег 8ргисћ тегта§ — превод с немачког. VI разред: 1) 1)ег 6оМћаг(11;иппе1 — превод с немачког; 2) Једно ђачко писмо; 3) Другарска љубав — превод; 4) 4 реченице са српског на немачки; 5) Сдавуј --- превод са српског; 6) Дете, које поштује своје родитеље — превод; 7) Шта сам јуче радио — слободан рад; 8) Зечеви и жабе — иревод са српског; 9) Коза и овца — превод са српског. Ниротска Гимназија а) Српски језик: V разред: 1) Освећење и свечано отварање нове гимназијске зграде; 2) Композиција спева „Смрт Смаил-аге Ченгића"; 3) Тема по избору; 4) Божић и божићни обичаји; 5) Путопис; 6) Годишња времена и човечји живот (параледа); 7) Беседа војницима; 8) У радише свега бише, у штедише јоште више; 9) Пролеће (опис); 10) Пирот (опис места и околине). VI разред: 1) Почетак школске године; 2) Пред зиму; 3) У коју врсту појезије спада Јакшићево дедо „Српско чобанче"; 4) Естетске особине Војислављеве Песме „Пећина на Руднику"; 5) Кир Јања (карактеристична лица); 6) Узроци развитку дубровачке књижевности; 7) Тема по избору (у стиху); 8) Тврд је орах воћка чудновата, не сдоми га, а зубе ноломи; 9) Какве користи имамо од учења историје; 10) Ускрс. б) Немачки језик: V разред: 1) Преведи на српски чданчић : 1Не СезеПсћаЛ 1ш! То^уеп; 2) Препричади писмено чданчић: Бег Бб№е ипс! с1ег Назе; 3) Преведи на немачи Кридовљеву басну: ,Миш и иацов"; 4) Од истога на нем. басну: ,Огдедадо и мајмун"; 5) Преведи на немачки срп. анегдоту: „Кад видиш шта је, што питаш"; 6) Преведи на немачки Езопову басну: „Магарац и коњ"; 7) Преведи на немачки писмо: више пријатеља једном пријатељу; 8) Преведи на немачки чданчић: „Право доброчинство"; 9) На немачки преведи чданчић; „Усдужност".