Prosvetni glasnik

ИРОСВВТНИ ГЛАСНИК

VI разред: 1) Писмено препричали чланак: Бег Гигз! а1д Бсћгег; 2) Преведи на немалки ове Криловљеве басне: „Овце и Вуци"; В) „Магарац" 4) „Комарац и чобанин"; 5) Доситијеве: ,Вучица и њени младунци"; 6) „Две жабе";.7) Анегдоту: „-Старац и смрт"; 8) Један Фрагмент Мухамедове биограФије; 9) Описали Пирот. в) Француски језик: V разред: 1) Диктат, неколико реченица о шко.1и на Француском. — Превод; 2) ПараФраза песме — 1/ аггјуее (1и рпМетрз, раг V. (1е Баргас1е — Диктат, превод, питања и одговрио на Франц. језику; 3) Моп тШа§е, диктат иревод; 4) 1,е јагс1т Де тои опс1е, диктат, превод; разговор на Француском: 5) Диктат, четири питања — да се на њих Француски одговори; 6) ПараФраза басне 1<е §аи1е е4 1а гопсе, раг 1/е ВаШу с питањима и одговорима; 7) Препричавање песме „Вез ерНарћез" раг КаИзћоппе; 8) Препричавање приче в Ва ГеиШе" раг АгпаиИ; 9) Питања и одговори према диктованој сложено.ј реченици; 10) Као 9; 11) Као 9. параФраза алегорије еврегапсе" раг Сћа1еаићпанс1. VI разред: 1) „Гез 1еМгез, топ Шз... ип ћоп 1пте ез1 ип Љоп атг"; Раи1 е4 Уп-§т1е, В. с1е 81. Р1егге. Диктат, превод; 2) V езрегапсе, раг Сћа<;еаићоап(1, диктат, превод; 3) 1ап§ие, У1е (1' Езоре, Ба Роп^ате. Диктат, превод; 4) „I/ еп1'аМ атес зоп §гоз рат... 1ог1ипе с1е 1а теге", Без диа1;ге сп-сгјз , раг Р. Ј. 81аћ1. — Диктат, превод; 5) Без 1ес1иге8, УоНгаЈге, диктат, превод; 6) „Моп ћ1б, пе с1езереге2 раз... с1и го1 с!ез ЈпЛез", Уо11;а1ге, 2ас11§, диктат, превод; 7) Ма1зоп сГ ћаћИаНоп, за11е а тап§ег; 8) Ра теИ1е с1е Кое1; 9) Ба 1егте; 10) Ба сшзте (7—10 састав ио слици); 11) Ба Кепопси1е, Вегап§ег. Конверзација.! Чачанска Гимназија а) Српски језик; V разред: 1) 0 чему се говори у нар. умотворинама: иесмама, причама, пословицама, питалицама, загонеткама и изрекама ?; 2) Опис чачанске цркве (с нарочитом иажњом на калиграФију); 3) Описати најгдавније обичаје ири сеоској и варошкој слави; 4) Како се ваља понашати у учионици, пошто наставник уђе на предавање; 5) Испевати у десетерцу какву било песму, у којој се хвали пролеће; 6) Зашто се радујемо ускршњем раснусту ? — 7) Пзложити све спољне и унутарње лепоте наше народне појезије. VI разред: 1) Изложити о Доситеју: а) Је ли и уколико је имала утицаја на његов рад његова судбина у првим годинама живота, до доласка у Опово; б) Којим путем стече он науку и образованост уопште; в) Је ли његов живот имао утицаја на омладину тога доба; 2) 0 Вуку Ст. Караџићу: изложити укратко његову биограФију; главни његов рад на српској књизи; 3) Онисати живот Симе Милутиновића као приватног човека, а овлаш дотаћи се његових дела (означитн значај његов у српској књижевности); 4) Да изложи сваки по своме мишљењу: шта је задатак ученицима од уласка наставника па до свршетка часа а, кад се предаје; б, кад се пропитује и в, кад се ради школски задатак); 5) Главна разлика у карактеру несама између Љубе Ненадовића и Ђуре Јакшића; 6) Зашто се радујемо ускршњем, а зашто великом распусту?; — 7) Изложити шаљиве разговоре: Код Љубе Ненадовића, Ђуре Јакшића, Његоша, Змаја, и С. Милутиновића.