Prosvetni glasnik

РАДЊА ГЛАВНОГ ПРОСВЕТНОГ САВВТА

795

н одела, о учионици и тако редом. Такав рад ближи је и логици и психологији детињој, па према томе и дидактици, а у осталом та је начела и сам писац примио и преигтампао из поменутога упуства, па се од њих ипак удаљио. Због ове граматичке основе многи бп млађи наставници могли пасти у поменуте погрешке. ГГо нашем мишљењу, у приправном разреду, који треба сматрати више као дечје забавиште, довољно је на основи чулне наставе увести мале утраквиоте у потпуно разумеваш српског језика, а усавршивање у говорењу оставити за остале разреде. Али могао би се огледати овај начин рада у практици, те за то предлажемо да се ова.ј рад прими и одмах штампа у Просветном Гласнику. Министарство Просвете нека нареди да се по њему отпочне рад одмах у почетку нове школске године по свима утраквистичким школама и да се надзорницима скрене особита пажња на њ. После годину дана на основу учитељског рада, надзорничких извештаја и стручне критике видело би се, да ли има ресултата од овог начина рада, и ако би се онп показалп, ми смо за то да се дело одмах прими и штампа као једино упуство за рад у нриправн. разреду и да се писцу да достојна награда. За то време писац би према добивеним напоменама могао чинити измене и усавршиватп своје упутство. Покаже ли се пак овај начин рада као мало користан, ппсцу не смета ништа да изради другу обуку предавања по упуству од 1898 год. или и по неким другим сувременијим нринципима. Наравно, да се и у случају примања у Просветни Гласник морају учинити оне измене, које смо већ споменули у говору о I и II одељку. Овде пак имамо да речемо да IV одељак треба прогаирити исцрпно израђеним угледнпм предавањима у првој недељи, а и у осталим недљама бар онде још које предавање узети, где има да се покаже каква нова методска обрада. Језик у наведеним причама треба да је у простпјим реченицама, а за тим исправити ситнпје језиковне грешке, којих има прилично и које смо ми нзбележилп у рукопису. Најзад, помињемо само ради потпуностп о раду у приправн. разреду, како би добро било уиети и прпчање по сликама, што деца веома воле. За тај смер добро би било израдити уџбеник, књигу са сликама, у којој би билп насликани предмети, којп се не могу у свакој школп очигледно представпти и који би били представљени у што занимљивијим сликама радп лакшег причања., а могли би се тако износити п читави догађаји. То је намге мишљење. Главном Просветном Савету захвални на поверењу: 14. јуна 1910. г. Лиливоје БашпК. нроФ. III. Б. гимн. Београд. Др. Душан Рајвчпћ, П. А. ЈосимовнЈ.. Према овоме реФерату н после усменог обавешгења, Савет је дао мишљење : да се „Упутство за предавање Орпског језика у приправним. разредима", од г. СоФронија Симића, проФесора, врати иисцу да га поправи према мишљењу г. г. реФераната и тако поправљен поднесе опет Главном ГТросветном Савету на деФинитивну оддуку. Г. г. Гајичићу, Башићу и Јосимовићу на име награде за реФеровање о овоме делу одређено је свега (90)- деведесет динара. просветни глдсник, II кн>., 9 св., 1910. 5'2