Prosvetni glasnik

Настава француског језика по живој методи

329

дифтонге ои, о/..., потом комбинације са сугласницима. Он ће писати чим буде изговорио, затим ће ученици прочитати то у хору, и неколико ученика посебно. Почев од тог тренутка, пре сваке лекције радиће се нежбања вокализације о речима из претходне лекције. 2. л е к ц и ј а I. Учење речи као у првој лекцији. II. Нова реч: алтернативно ои; она ће се лако разумети. 3. л е к ц и ј а I. Нема нових речи. Понављање питања. II. Одречан одговор. — Одречно махање главом учиниће да се одмах разуме одговор: поп. Професор ће требати да обрати нарочиту пажњу на потпун одговор и на речи пе...раб, између којих се ставља глагол. Он ће моћи на крају да понови више пута: с'ебћ.., и се п'ез! раз..., да добро покаже механизам одречне фразе. 4. л е к ц и ј а I. Учење нових речи као у првој лекцији. Али ће се овде требати задржати на гласу и, упоређеном са /, и на гласу оп (рМопс!, 1:огсћоп), који се налази већ у 2. лекцији (сгауоп). II. V01С1, УоПа.... — Пр.офесор ће се помицати у разреду да покаже да уо1С1 означује какав сасвим близак предмет, или који се држи *у руци показујући га, а уоПа удаљен предмет. Треба учинити ту разлику сасвим осетљивом, јер ће ученик морати да буде добро познат с њоме да би разумео показне заменице се (Нуге)-а, се (Нуге)-1а. II.. N6... ш... Треба се снабдети трима предметима, на пример пером, кутијом и писаљком, и показивати писаљку питајући: Ез*-се 1а ћоИе ои 1е сгауоп? Урадити тако за сваки предмет. Затим, оставити два од њих на катедру, и показати целом разреду да је трећи задржан; поставити тада питање са ои и с именом она два предмета остављена са стране, и у исти мах показати прстом трећи предмет који се држи у ваздуху. У одговору, пропратити сваку реч уз коју се налази т гестом који нскл.учује. - ~ Кад професор буде поновио питања и одговоре поводом више група предмета, ученици ће разумети. 5. л е к ц и ј а I. Речник: поступати као у претходним лекцијама. II. Потврдан одговор 5/ на негативно питање лако ће се разумети. 6. л е к ц и ј а I. Пошто су ученици научени да броје до 10, треба да иауче замењивати члан 1е или 1а, са ип или ипе. Како ће ученик бити у искушењу да понавља 1е или 1а, биће довољно, сваки пут кад се буде же-