Prosvetni glasnik

330

Просветни Гласник

лело имати ип или ипе, показати, дижући један прст, да је реч само о једном предмету. II. Замењивати с времена на време питање е$1:-се ? сложенијим, али врло честим питањем: еб*-се цие с'еб1? (које се налази у осталом у питању: ^и'е5<-се дие с'е5<:?) III. Задржати се много на вези: с'езМлп, раз^ип, која се овде среће први пут, и ако устреба, објаснити то на српском; али кад ученици буду знали да пишу, црта стављена испод и између две речи биће довољна да им објасни ту појаву. IV. Слике ће учинити да се довољно разумеју супротне речи: гпоп51еиг, с1аше — §агдоп, Ш1е«е, — есоНег, есоНеге — ћошше, сЈате — регзоппе, сћобе. V. Кад ученици буду умели да читају и да пишу, завршна граматичка таблица биће научена на памет. VI. Требаће објаснити сложену упитну форму: 1е ргоГебеиг езт ( ип §агсоп? 7. л е к ц и ј а I. Мале правоугаонике који се налазе на" почетку 7. и 8. лекције обојиће сами ученици. — Али да би учинио да ученици разумеју и науче боје, професор ће се послужити предметима различитих боја које ће донети у разред и означити најпре мушким, затим женским речима. II. Ново питање: <3и'е51:-се цш ез! (§пз) ? брзо ће се разумети, захваљујући одговорима. III. Противречно таЈ5 биће по потреби преведено. 8. л е к ц и ј а Ова лекција говори о женском роду придева боје и о речи ^ие1, феНе. Довољно је држати се тачно реда лекције, и граматично правило издваја се само од себе. Међутим, да би се добро разумела реч цие1, не треба се задовољити јединим даним примером; професор треба да постави велики број питања са свима познатим именима и придевима боје. 9. л е к ц и ј а I. Ако су речи уош , уоПа биле добро схваћене, ученици ће одмах разумеги показне заменице се... сх, се... 1а. II. Требаће се нарочито задржати на заменици се1ш-с1, се1ш-1а и добро показати да она замењује именицу. Кад се буде поставило много питања и буду се добили коректни одговори, правило ће бити објашњено на матерњем језику.