Ratnik

ЖЕЛЕЗНИЦЕ КОЛОСЕКА 60 см. 89

крајњем десном крилу, подигнута је линија колосека 60 см: Жостов (Ђенерал Хапри)—Тетово—Гостивар—Кичево—село Малиновац (дужине 146 км.). Ова се пруга одваја од линије нормалног колосека Скопље—Митровица, са петог километра од Скопља, где је подигнута велика претоварна станица, названа за време грађења „Жостов“, а по ослобођењу Скопља 1918. године „Ђенерал Ханри“. Е

Ова линија до Кичева још у 1916. години потпуно је завршена, а у сталној експлоатацији била је све до катастрофе централних сила. На њеном продужењу од Кичева на Ресан и даље до Охрида (још 82 км.) рађено је интензивно и до септембра 1918. године више од половине земљаних радова било је завршено.

По капитулацији Бугара и заузимању -Скопља, ми смо на овој прузи запленили огроман парк: 106 локомотива и преко 550 вагона, а међу овима је било поред вагона удешених за пренос материјала још санишешских пи путничких заливорених кола, као и вагона за пренос воде (цистерне). Уопште ова је линија солидно саграђена, добро одржавана и рационално експлоатисана под управом Немаца. Од огромног је значаја била по наше непријатеље, јер, поред свакодневног превожења војнога брута, на овој линији од Скопља до Кичева вршен је и редован пушнички саобраћај, и то не само за војне већ и за опште потребе становништва.

2) Снабдевање немачко-бугарских снага на центруму њиховог распореда, базирало је на нормалну железничку пругу Ниш—Скопље— Солун, на којој железничке станице Велес и Градско беху организоване као огромне етапне станице, од којих су се одвајале пољске железничке линије ка фронту и то:

а) линија Велес—Степанци (дужине 32 км.)

6) линија Градско— Дреново—Прилеп—Бела Црква—Мургаш-—Свињиште (дугачка 54 км.)

в) пруга Прилеп—с. Беранци (26 км.) и

г) линија Алинци—с. Ерковац—с. Канатларци (8. КМ.)

Због велике удаљености центрума распореда БугароНемаца од нормалне железничке пруге и због рђаве комуникативности непосредне позадине овог дела фронта наших непријатеља, и ова је мрежа пољских железница имала врло велики значај. По конструктивним особинама и стабилности својој била је нешто лошија од линије ђенерал Ханри—Кичево, али благодарећи тој околности што је експлоатација била под највишом управом Немаца, давала је врло повољне резултате. На овој мрежи запленили смо 38 локомотива и 322 вагона разних серија, што је према писменим заплењеним документима било довољно како за пренос војсци потребних