Ratnik
90 РАТНИК
средстава за живот и борбу, тако исто и за војно-путнички саобраћај ка фронту и од фронта у назад. Јаван путнички саобраћај на овим линијама није вршен.
3) Најзад, делови бугарске војске на крајњем левом крилу њиховог распореда, базирали су на железничку пругу нормалног колосека Софија—Ћустендил, на којој је железничка станица Радомир била главна етапна и почетна станица линије колосека 60 см.: Радомир—,Дупница—Џумаја— Марни поље (170 км.), са једним краком за Струмицу (60 км.) укупне дужине 230 километара,
Као што се види са скице број 2, ова је линија повучена долином Струме, али, обзиром на њен значај и дужину према подацима прибављеним из железничке дирекције француске Источне Војске, она није најсолидније саграђена а сем тога није добро ни одржавана, ни рационално експлоатисана (била је у рукама Бугара), те уопште није давала задовољавајуће резултате, мада је и на њој вршен и војно-путнички и јавни путнички саобраћај. Возни парк је био недовољан и неисправан, те је у саобраћају било и застоја и неуредности.
Резимирајући наведено о немачко-бугарској мрежи пољских железница на Солунском фронту, изводимо овај закључак:
1) Наши непријатељи имали су лепу и велику мрежу, од укупно 496 км. колосека 60 см. дакле четири пута већу мрежу од оне на нашој страни;
2) Благодарећи једино овим пољским железницама, немачко-бугарски фронт је могао бити уредно снабдеван свима потребама, јер је фронт био јако удаљен од железничких линија нормалнога колосека, а обични путови у непосредној позадини и недовољни и рђави су за јачи аутомобилски саобраћај; 8) Немци су показали праву вештину у уређењу и експлоатацији ових пруга, које су солидним грађењем и рационалним одржавањем увек лепо стабилизирали и доводили их приближно у ред железничких линија средњег колосека (1 метра, односно 76 см.. О исправности вознога парка водили су трајно рачуна, јер је оправљање и одржавање локомотива и вагона интензивно вршено у нарочито подигнутој великој и модерној радионици у почетној станици Жостов (Ђенерал Ханри). Из свега овога проистицали су сјајни резултати у експлоатацији, јер је овим железницама превожено не само војно бруто, т. ј. храна, муниција и сав ратни материјал од база на нормалним железничким линијама до фронта, већ је вршен и војно-путнички (на пругама: Ђенерал Ханри—Гости-