RTV Teorija i praksa

rastojanje između onih koji program emituju i onih koji program gledaju smanjeno. Drugo, ovo je dobar primer da Ijudi iz TV-ustanova shvate da oni nisu nezamenljivi. Treée, ove emisije uspostavljaju direktan odnos sa TV-gledaocima. Četvrto, efikasnost stila prikazivanja »otvorenih vrata« pružila je nove mogućnosti, odnosno bliži, neposredan i direktan kontakt sa gledalištem. (Npr., posle emisije u kojoj se govorilo 0 preventivnoj nezi zuba grupa zubara dobila je poziv za slična predavanja itd.). Zahteva za učešće u seriji »Otvorena vrata« i ideja ima mnogo tako da je redakcija u stanju da prihvati svega deseti deo. Ona о koncepciji emisija odlučuje sa direktorima TV-programa 1 uređnicima informativnih emisija. Autor članaka smatra da za sada sistem funkcioniše sasvim dobro i obaveštava čitaoca da su u Australi]! i Kanasi pokrenute ideje za analogue emisije. Neka regionalna društva, ITA (Independent Television Authority), u Velikoj Britaniji takođe emituju slične emisije za pojedina područja. Završavajući izlaganje autor daje nazive i kratak sadržaj emitovanih piograma; na primer: Stil života preälaganje inđividualnog života ; Odgovomo društvo prikaz pritiska kome je izložen porodični život u današnje vreme; Drveće za Ijude jedna grupa objašnjava zašto je u Velikoj Britaniji drveće dragoceno i iznosi pian za obnavljanje prirodne sredine uz pomoć školske dece. Pesnici iz Birmingena grupa mladih pesnika kritikuje način

prikazivanja poezije ля televiziji i daje svoje mišljenje kako bi to trebalo ciniti. Naučiti da se žm sa TELEVIZOOM Diter Stolte (Dieter Stolte), direktor televizije, Sudwestfunk Posle nagle ekspanzije televizije, kada u SR Nemačkoj u 18 miliona porodica od 23 miliona postoji TV-prijerrmik, kada se sa svih strana zapaža kriza televizije i kada se saznaje da je TV-gledalac postao vrlo kritičan i svestan svoje licnosti, postavlja se pitanje kako TV-gledaoca naučiti da živi sa televizijom. Komparativne ankete nas upoznaju da je 1964. godina 340 minuta ili 64% slobodnog vremena provedeno u kući, a 1970. godine 372 minuta ili 72%, što je svakako rezultat više faktora. Šta ovo znači za sredstva komunikacija? Kao informativno sredstvo televizija svakako može da bude od važnog znaèaja u smislu orijentacije. Ona ne može i ne treba da ulepšava realnost. TV-gledalac mora naučiti da živi sa suprotnostima, konfliktima. U isto vreme gledaoca tieba naučiti da »korektno« upotrebljava televiziju. A šta to znači? Treba mu pružiti i didaktičke emisije, kao što su: /Šta je objektivnost/ Gde su granice dokumentarnosti /Како se rada aktuelna emisija /Da li je moguće i da li treba manipulisati informacijom/ Kakvi su odjeci TV-političkih magazina. Ovakav uvid u TV-zanat izmeniée odnos izmedu televizije i gledaoca, a gledaoci će steći poverenje u objektivnost informacije. Jednosmerna komunikacija odašiljač-prijemnik übuduće bi bìla otvorena u dva smera.

Mira Kun-Bročić

168